Skip to main content

Ik word al 2 dagen gebeld door verschillende nummers die op mijn eigen nummer lijken. Ik heb ook terug gebeld maar gaat gelijk naar tuut tuut. Dus de nummer bestaat niet. Wat willen ze hiermee bereiken? Word er schijt moe van. Kan het kwaad dat ik terug heb gebeld? 

Hallo @JTTT 

 

Dat gebeurd de laatste tijd bij heel veel mensen, het gaat dan om gespoofde en vaak niet bestaande nummers.

Als je toevallig wel opneemt dan krijg je waarschijnlijk een bandje of persoon (meestal in het Engels) aan de lijn die begint over fraude, dat je gegevens zijn gelekt, je een boete moet betalen enz.

Ze proberen je dus geld afhandig te maken door je bang te maken, niet op ingaan en gelijk ophangen.

 

Het kan overigens geen kwaad dat je hebt teruggebeld.

Er is helaas ook weinig aan te doen.


Hallo @JTTT, welkom op het KPN Forum!

Het is zeker lastig. Ik heb er zelf ook last van (gehad). Zoals @GeSp aangeeft, is er weinig tegen te doen.

Hallo @JTTT 

 

Dat gebeurd de laatste tijd bij heel veel mensen, het gaat dan om gespoofde en vaak niet bestaande nummers.

Als je toevallig wel opneemt dan krijg je waarschijnlijk een bandje of persoon (meestal in het Engels) aan de lijn die begint over fraude, dat je gegevens zijn gelekt, je een boete moet betalen enz.

Ze proberen je dus geld afhandig te maken door je bang te maken, niet op ingaan en gelijk ophangen.

 

Het kan overigens geen kwaad dat je hebt teruggebeld.

Er is helaas ook weinig aan te doen.

Het enige dat jij kan doen, is de nummers in jouw toestel blokkeren.