Skip to main content

Ik snap er werkelijk niets meer van. Een simonly-abonnement, nog niet zo lang geleden afgesloten met een kidsabonnement erbij en nu wil ik een los toestel aanschaffen, volledig betalen. Blijkt niet mogelijk te zijn bij een kidsabonnement, dan maar proberen bij het gewone abonnement.

De eerste persoon van de telefonische klantenservice gaf aan dat dat binnen 4 maanden mogelijk was.

Toestel uitgezocht, klantenservice gebeld… deze medewerker gaf aan dat dat pas na 3 maanden kan.

Dus nog maar weer 3 weken wachten…. kennelijk een paar dagen te vroeg, omdat een maand niet altijd 30 dagen heeft.

Weer 3 dagen gewacht… nog niet mogelijk. Beter is het om naar de Kpn-winkel te gaan. Daar kan je het toestel gewoon los kopen, los van je abonnement als je hem helemaal betaalt.

40 km gereden om vervolgens bij de Kpn-winkel te horen dat dit toestel alleen gekocht kan worden met de contractant van het gewone abonnement erbij met legitimatie. Die was dus niet mee…..

Weer 40 km terug naar huis…. nog steeds geen toestel. Nu gaan we zaterdag weer bijna 40 km rijden om in een andere telefoonwinkel van Kpn te kijken of het lukt, maar we durven eigenlijk niet meer….

En de klantenservice…. de beste uit de consumentenbondtest… ze zijn wel aardig…. maar ze kunnen niet iets simpels als een losse telefoon verkopen.

Heeft iemand nog tips?

KPN is een provider. Geen telefoonverkoper. Een los toestel kopen kan alleen in de winkel. En alleen als het op dat moment op voorraad is. Bestellen of reserveren kan niet. Voor zover ik weet. En je betaald een toeslag. Wat er dan voor zorgt dat het heel niet zo interessant is om hem bij KPN te kopen. En dat is ook de bedoeling. Want nogmaals: KPN is een provider. Geen telefoonverkoper. Ze willen qua prijs voor een los toestel niet concurrerend zijn.


Er is geen enkele winkel of provider die zo’n goede prijs heeft voor het gewenste toestel. Ik wil dus gewoon dit toestel bij KPN aanschaffen. Ze lijken het niet te willen verkopen...


Er is geen enkele winkel of provider die zo’n goede prijs heeft voor het gewenste toestel. 

En zit daar de toeslag al bij?

Ze lijken het niet te willen verkopen...

Nee. Dat klopt. Verkoop van losse toestellen heeft geen prioriteit bij KPN.


Er is geen enkele winkel of provider die zo’n goede prijs heeft voor het gewenste toestel.

Je abonnement loopt al? Dan kan je geen toestel i.c.m. het abonnement meer kopen bij KPN en dat zijn de prijzen die genoemd worden. Je kunt het nu alleen los kopen en dan zal er een toeslag opzitten. Dat is gemiddeld € 40 bovenop de genoemde prijzen. En dan is de prijs van de toestellen vrijwel gelijk aan een Mediamarkt of Bol.com, Coolblue, BCC etc.

Als je het nu voor de KPN-prijs wilt kan alleen als je je abonnement weer annuleert**, dat kan alleen binnen de eerste 14 dagen! Dan opnieuw afsluiten (heb je ook weer ander nummer) en DAN krijg je het voor de KPN-prijs.

**kan weer problematisch zijn i.v.m. het erbij afgesloten Kids Sim abonnement.


Niemand bij Kpn heeft het gehad over een toeslag. Ik zou hem voor die prijs kunnen krijgen. Maar dan nog is hij goedkoper dan elders. Het verschil met Coolblue is het kleinst en dat is 75 euro. Mediamarkt heeft het toestel alleen met meer GB en dan is hij bijna 200 euro duurder. Als het verschil niet zo groot was, had ik het toestel al lang gekocht. 


Hoi @Wanhopige puber en welkom op het forum! Ik zie dat je al een aantal reacties hebt ontvangen, top. Nick's bericht klopt, we zijn geen toestelverkoper dus als er nog maar weinig toestellen in de winkel aanwezig zijn van de soort die jij wilt, dan zullen we deze niet los verkopen. In de winkel komt er nog wel een toeslag bovenop de prijs van het toestel, als je het toestel los koopt. De winkel kan je vertellen hoe hoog deze toeslag precies is. 

Echter is er wel de optie om toestellen online los te bestellen. Let wel, de prijzen die je daar ziet zijn zonder BTW. Klik door naar bestellen, dan zul je de volledige prijs met BTW zien. Hopelijk zit het toestel wat jij zoekt daar ook tussen. 


Dank je wel voor het antwoord, Sanne M. 
Ik snap dit wel, maar ik vind het schokkend hoe ik keer op keer verkeerd geïnformeerd ben door de klantenservice en bij de winkel. Als ik meteen het juiste antwoord had gekregen, had ik het toestel een maand geleden al gekocht bij Coolblue.


Begrijp ik. Zo vaak en bij divers contact verkeerde informatie, beslist niet fraai en ook absoluut niet de bedoeling, laat dat duidelijk zijn. Aan het verleden kan ik niets veranderen, maar ik hoop dat je nu uit de voeten kunt wat betreft het aanschaffen van een los toestel. Mocht je nog vragen hebben nu of in de toekomst, je weet ons te vinden. 🙂


Reageer