Skip to main content

Beste lezer,

Al twee dagen ben ik samen met ICS ( creditcards) bezig om een verificatiecode via sms te ontvangen. Dat is onder andere nodig voor activeren app.

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Aan en uitzetten. Vliegtuigmodus aan en uit zetten. Sim kaart er uit en schoonmaken ( zachtjes).

Met KPN alles uitgezocht. Modem gereset. Er zijn geen storingen in mobiel verkeer en geen blokkades voor sms. WW.payinfo.nl bezocht enz.

Heeft iemand nog een idee?

Ik heb een fairphone 3.

 

FriezinB

@FriezinB probeer eens je simkaart in een andere telefoon te doen en dan eens kijken wat er gebeurt. 


Hoi Hoopvol,

Dank voor reactie. Ik heb niet gelijk een andere mobiel maar zal het op een of andere manier proberen. Kun je uitleggen wat ik misschien kan verwachten. Dan vind ik het duidelijker.

 

Vg FriezinB


Nog even toevoeging: ik ontvang en verstuur wel gewone sms- jes. Dat gaat goed.


Hoi @FriezinB 

Het kan natuurlijk ook aan de kant van ICS liggen, waardoor je geen verificatie sms ontvangt.
Want deze verificatie sms wordt verzonden door ICS, zodat jij kunt bevestigen dat het jouw 06-nummer is en tegelijkertijd de app kunt activeren.

Je kunt het beste even de klantenservice van ICS bellen, en dan aangeven dat je geen verificatie sms ontvangt, zodra je die aanvraagt.
Misschien is er een storing aan hun zijde, waardoor deze sms berichten niet worden verstuurd.

Denk ook niet, dat het direct aan de kant van KPN ligt.

Service Desk ICS

Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 24.00 uur.
Op zaterdag van 8.00 tot 24.00 uur.

Telefoonnummer:  020 – 6 600 678


Ter aanvulling voor je @Michel.uit.Arnhem 

ICS App activeren

Activeer de ICS Creditcard app in 4 snelle stappen:

  1. Download de app en vul uw creditcard- en adresgegevens in;
  2. U ontvangt een e-mail met de verificatiecode. Vul de verificatiecode in;
  3. U ontvangt dan een sms met een verificatiecode. Vul deze code ook in;
  4. Kies zelf uw 5-cijferige inlogcode voor de ICS Creditcard app, waarmee u voortaan de app kunt gebruiken.

Bij stap 2 krijg je de verificatiecode per e-mail.
Heb je al bij stap 2 in je mailbox gekeken? of ging je ervan uit dat deze ook per sms binnen zou komen?


@FriezinB met een andere telefoon kan je uitsluiten dat het aan jouw telefoon ligt. Aangezien je wel andere gewone SMSjes ontvangt denk ik dat er iets mis gaat met het ontvangen van de premium SMSjes. Wellicht dat de premium SMSjes naar een andere provider wordt doorgestuurd. Ben je wellicht pas geleden overgestapt naar KPN. 


Ik heb dit met PayPal gehad toen ik nog bij de rode concurrent zat, met de switch naar KPN en een nieuw nummer was het opgelost, niemand heeft ooit kunnen zeggen wat het was.


Hoi Hoopvol en SaltyBart,

Dank voor jullie reacties. Ik ben al heel lang bij de kpn en vanavond nog met kpn medewerker gebeld en op gebied van kpn stond alles op groen wat sms-jes betrof.

Wat zijn trouwens premium sms-jes?

Ik zal jullie advies ter harte nemen en misschien komt ICS nog met oplossing.

 

vg FriezinB


Beste Michel,

 

De tweede code komt inderdaad per SMS. Dat is een dubbele beveiliging en dat is ook goed.

 

vg FriezinB


Hi @FriezinB, welkom hier. 

Wat fijn om te zien dat je goed op weg bent geholpen. Begrijp ik het goed dat het nu is gelukt met de tip van Michel? Waarvoor dank @Michel.uit.Arnhem


Beste Michel,

 

Nee het is niet meer gelukt. 

Ik ga eerst maar op vakantie. Ik ben het zat. Dan maar geen app. 

 

vg FriezinB


Dan ben ik even in de war, ik lees het volgende wat je hebt gezegd: 
 

De tweede code komt inderdaad per SMS. Dat is een dubbele beveiliging en dat is ook goed.

Ik hoor graag van je als je terug bent, voor nu een fijne vakantie gewenst. 


Beste Michel,

 

Nee het is niet meer gelukt. 

Ik ga eerst maar op vakantie. Ik ben het zat. Dan maar geen app. 

 

vg FriezinB

Hoi @FriezinB 

Ook vanuit mijn kant, wens ik je alvast een fijne vakantie 🏖️🏝️ vakantie toe!!
Even heerlijk ontspannen en relaxen 😊.

Die app komt dan later wel.