Skip to main content

Is het mogelijk om verlost te worden van de ongevraagd toegestuurde berichten over het ingaan van de nieuwe bundel-periode? Wordt soms midden in de nacht wakker gealarmeerd en ik vind deze informatie nutteloos en overbodig.

@PetrusFranciscus 

Een moderator kan voor jou uitzoeken of het mogelijk is om alleen deze sms uit te schakelen. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Dan zoek de moderator het verder voor je uit. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

 


Vreemd dat ze dit soort berichten ‘s nachts versturen, zoiets kunnen ze beter overdag doen.


Hoi Petrus, welkom op het forum 🙂 Goede vraag! Helaas moet ik je alleen wel een teleurstellend antwoord geven. Deze sms’jes zijn niet uit te zetten. Je krijgt ze omdat je voormalig Telfortklant bent en onder water nog je oude abonnement hebt. KPN abonnementen lopen per kalendermaand. Dat wil zeggen dat je nieuwe bundel op de 1e van de maand ingaat. Bij de Telfortabonnementen is dat niet zo. Daar is het de dag van de maand dat je het abonnement bent gestart. En daarom sturen we de sms’jes, omdat dit natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde is.


Mijn gegevens heb ik ingevuld maar het antwoord is al gegeven? Mooie boel… enige oplossing; telefoon uitzetten s’nachts, maar dan helemaal geen (wel belangrijke) waarschuwingen/signalen meer...


Hoi Petrus, welkom op het forum 🙂 Goede vraag! Helaas moet ik je alleen wel een teleurstellend antwoord geven. Deze sms’jes zijn niet uit te zetten. Je krijgt ze omdat je voormalig Telfortklant bent en onder water nog je oude abonnement hebt. KPN abonnementen lopen per kalendermaand. Dat wil zeggen dat je nieuwe bundel op de 1e van de maand ingaat. Bij de Telfortabonnementen is dat niet zo. Daar is het de dag van de maand dat je het abonnement bent gestart. En daarom sturen we de sms’jes, omdat dit natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde is.

Mijn gegevens heb ik ingevuld maar het antwoord is al gegeven? Mooie boel… enige oplossing; telefoon uitzetten s’nachts, maar dan helemaal geen (wel belangrijke) waarschuwingen/signalen meer...

 

Noordzee is een medegebruiker. Hij heeft je aangeraden om je profiel in te vullen omdat in veel gevallen wij inderdaad gegevens nodig hebben om dingen na te kijken. Alleen in dit geval is dat niet nodig omdat wij weten om welke sms’jes het gaat, en ook dat ze niet uit te zetten zijn. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Je kunt nog kijken of je de geluidsinstellingen kunt aanpassen. In veel moderne toestellen kun je selectief bepalen welke activiteiten wel en niet geluid mogen maken. Je kunt het dan, bijvoorbeeld, zo instellen dat een sms stil is, of alleen vibreert, en dat telefoontjes wel gewoon binnenkomen. Daarnaast zijn er ook apps beschikbaar waarmee je specifieke afzenders op stil kunt zetten. Ik weet niet of dat ook werkt voor sms, maar je zou dat kunnen proberen.


Ja, natuurlijk! Niet aan gedacht (krijg nauwelijks sms-jes...). Dank voor de tip.