Skip to main content

Vandaag komt mijn nieuwe iPhone 13, daar komt PostNL aan, ik teken en ontvang het pakketje. Direct, ik roep de bezorger al terug, voel ik dat het pakketje veel te licht is. In het bijzijn van de pakketbezorger open ik het pakketje en deze blijkt inderdaad leeg te zijn. Hij belt, overlegt, en zegt niks voor me te kunnen betekenen. Hij laat zijn telefoonnummer achter en ik vraag om zijn ID, ik maak een foto van zijn rijbewijs en leg het kenteken vast als hij wegrijdt. Ik bel aansluitend met KPN, na een wachttijd van 10 min. wordt ik te woord gestaan, ik vertel het hele verhaal, inclusief het feit dat onze bewakingscamera alles heeft vastgelegd. Ik wordt in de wacht gezet zodat er overlegd kan worden, na 5 min. worden er in mijn ogen nog een paar zinloze vragen gesteld waarna ik weer ruim 10 minuten in de wacht wordt gezet zodat er weer overlegd kan worden. Na een paar minuten wordt mij medegedeeld dat er een onderzoek zal plaats vinden en dat ik binnen vijf werkdagen daar een verslag / antwoord van krijg. De gegevens van de bezorger en bus, inclusief camerabeelden hebben ze niet nodig, zij heeft genoteerd dat ik ze heb. Verwonderd en met een gevoel van machteloosheid wordt er opgehangen, ik heb niks tastbaars dat er actie wordt ondernomen, het was zo onpersoonlijk. Ik betaal straks voor een telefoon die ik nooit heb ontvangen.

Kon u zien dat de doos open gemaakt was?


Helaas lijkt dit schering en inslag te worden.

Ik neem aan dat kpn dit zeer serieus zal nemen en ervoor zal zorgen dat jij alsnog jouw telefoon geleverd krijgt.

Zorg ervoor dat je die beelden en ander bewijsmateriaal veiligstelt.


Kon u zien dat de doos open gemaakt was?

De doos, de lijmverbindingen, waren intact maar er zaten wel kreukels in de doos, veroorzaakt door een hand die zich erin had gewurmd, de begeleidingsbrief die in de doos zat was ook gekreukeld.


Kon u zien dat de doos open gemaakt was?

De doos, de lijmverbindingen, waren intact maar er zaten wel kreukels in de doos, veroorzaakt door een hand die zich erin had gewurmd, de begeleidingsbrief die in de doos zat was ook gekreukeld.

 


Helaas lijkt dit schering en inslag te worden.

Ik neem aan dat kpn dit zeer serieus zal nemen en ervoor zal zorgen dat jij alsnog jouw telefoon geleverd krijgt.

Zorg ervoor dat je die beelden en ander bewijsmateriaal veiligstelt.

Hoop het, alles is inderdaad opgeslagen.


Het lijkt wel alsof er heel geen plakband omheen zat? 


@Fonske 

Pak de track & trace er eens bij, welk gewicht staat daarbij? Klopt dat ongeveer of niet? Zo kan je bepalen wanneer de doos ongeveer is leeggehaald 


Het lijkt wel alsof er heel geen plakband omheen zat? 

Klopt inderdaad, nu ik verder kijk mis ik ook een lipje aan de doos…zie foto bij mijn vinger…

 


@Fonske

Pak de track & trace er eens bij, welk gewicht staat daarbij? Klopt dat ongeveer of niet? Zo kan je bepalen wanneer de doos ongeveer is leeggehaald 

420 gr. geeft ie aan


Het is dus bij Postnl gebeurt.. nadat hij gescand is lijkt mij.


Het lijkt wel alsof er heel geen plakband omheen zat? 

Klopt inderdaad, nu ik verder kijk mis ik ook een lipje aan de doos…zie foto bij mijn vinger…

 

Het is onbegrijpelijk. Waarom plakt KPN daar niet een lading plakband omheen? Uiteraard voorzien van KPN logo. Zodat je van heinde en verre kunt zien dat de doos open gemaakt is. Want dan had u de doos helemaal niet geaccepteerd waarschijnlijk. Toch? Dit is toch gewoon vragen om diefstal? 


Het lijkt wel alsof er heel geen plakband omheen zat? 

Klopt inderdaad, nu ik verder kijk mis ik ook een lipje aan de doos…zie foto bij mijn vinger…

 

Het is onbegrijpelijk. Waarom plakt KPN daar niet een lading plakband omheen? Uiteraard voorzien van KPN logo. Zodat je van heinde en verre kunt zien dat de doos open gemaakt is. Want dan had u de doos helemaal niet geaccepteerd waarschijnlijk. Toch? Dit is toch gewoon vragen om diefstal? 

Ik krijg nu het gevoel dat bij het inpakken vd telefoon al bewust fouten zijn gemaakt, onderkant niet dicht geplakt en het lipje al verwijderd. Nu is het mogelijk later de inhoud te verwijderen zonder de doos open te maken / beschadigen.


@Fonske Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid van de verzending bij KPN (ik ga ervanuit dat je de mobiel bij KPN gekocht hebt). Ook in het geval van diefstal of vermissing. 

Neem gewoon z.s.m. contact op met KPN.


@Fonske Volgens mij ligt de verantwoordelijkheid van de verzending bij KPN (ik ga ervanuit dat je de mobiel bij KPN gekocht hebt). Ook in het geval van diefstal of vermissing. 

Neem gewoon z.s.m. contact op met KPN.

Heb ik direct gedaan, veel in de wacht gezet zodat ze konden overleggen, na 35 min. is me toegezegd dat er een onderzoek naar wordt gedaan… voel me nu nog steeds met legen handen staan…


Dat gevoel gaat wel even duren, PostNL moet nu een onderzoek gaan doen hoe het mogelijk is dat het toestel ontvreemd is, en er was er pas nog 1 die dit had en had in eerste instantie pech na een klacht op klachten compas werd er wel snel en met een goede afloop gereageerd, jij hebt gelukkig iets meer bewijs, maak niet de fout door gegevens hier te tonen van de bezorger of zijn bus.

 


Hoi @Fonske, welkom! 

Ik vind het verschrikkelijk vervelend om te horen dat jouw mobiel nu gesloten lijkt. Voordat wij een vervangend toestel kunnen toesturen moet PostNL eerst het onderzoek afronden. Dit duurt maximaal 30 dagen, als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik help je hier graag verder voor zover ik wat voor jou kan betekenen. 


Hoi @Fonske, welkom! 

Ik vind het verschrikkelijk vervelend om te horen dat jouw mobiel nu gesloten lijkt. Voordat wij een vervangend toestel kunnen toesturen moet PostNL eerst het onderzoek afronden. Dit duurt maximaal 30 dagen, als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik help je hier graag verder voor zover ik wat voor jou kan betekenen. 

Ik ben tevreden wanneer ik een vervangend toestel krijg maar u spreekt nu over maximaal 30 dagen na onderzoek van PostNL. Gisteren is daar aan de telefoon niet over gesproken, KPN zou een onderzoek starten waarvan ik binnen vijf dagen het resultaat zou horen. Hoe gaat dat praktisch gezien? Want 24 april loopt mijn huidige contract af.


Een contract bij KPN loopt nooit af. Dat stopt pas als u het opzegt of overstapt naar een andere provider. Anders loopt dat gewoon door. Er is volgens mij geen enkele provider waar een contract tegenwoordig nog afloopt. 

In deze situatie zal het nieuwe contract gewoon ingaan denk ik. Dat het toestel er nog niet is, dat maakt daarvoor niet uit.


Wat @Nick83 zegt klopt. Hebt je de simkaart wel ontvangen? Zo niet ga ik voor je aan de slag. 

KPN heeft nu bij PostNL een onderzoek voor jou geopend. Een onderzoek naar gestolen goederen duurt iets langer, en kan maximaal 30 dagen duren. Aan de hand van het onderzoek zal KPN de juiste vervolg stappen nemen. Ik kan nu alleen nog maar speculeren, maar ik gok dat we jou een vervangt toestel zullen aanbieden als we het verdwenen toestel niet terug kunnen vinden. 


Wat @Nick83 zegt klopt. Hebt je de simkaart wel ontvangen? Zo niet ga ik voor je aan de slag. 

KPN heeft nu bij PostNL een onderzoek voor jou geopend. Een onderzoek naar gestolen goederen duurt iets langer, en kan maximaal 30 dagen duren. Aan de hand van het onderzoek zal KPN de juiste vervolg stappen nemen. Ik kan nu alleen nog maar speculeren, maar ik gok dat we jou een vervangt toestel zullen aanbieden als we het verdwenen toestel niet terug kunnen vinden. 

Simkaart doet er niet toe, ik verleng met een nieuw toestel en heb een simkaart in mijn huidige telefoon zitten. Over het verdere vervolg ben ik uitgebreid ingelicht maar ik kan mij totaal niet vinden in die gang van zaken, ik snap het wel maar ben er nog niet mee geholpen, ik voel me eerder een verdachte, die de boel opgelicht heeft als dat ik mij het slachtoffer / de benadeelde voel. Simpelweg omdat ik een handtekening heb gezet ga ik van 5 dagen onderzoek naar maximaal 30 dagen onderzoek. De pakketbezorgers zullen blij zijn met ons als we eerst alles controleren voordat we een handtekening zetten… daarbij geloof ik dat we tekenen voor ontvangst vh pakket, niet voor controle vd inhoud.

U, als KPN, kan de voortgang dus zien van mijn “status”…. Waarom moet ik dan al betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen? Kan de normale correspondentie niet worden opgeschort gedurende het onderzoek? Ik heb nu een keer of 4 contact met KPN gehad en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik slechts één keer als mens behandeld ben, de andere keren ben ik simpelweg een dossier waarin men de protocollen volgt, correct maar niet menselijk, ik ben de benadeelde / slachtoffer. Ik heb niks misdaan.


Eerlijk is eerlijk, ik had er weinig vertrouwen in dat dit snel zou worden opgelost MAAR ik heb zojuist een mail van KPN ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd. Al met al is het ruim binnen een week afgerond/ opgelost, en kan ik een nieuwe bestelling plaatsen. Al met al dik tevreden 👍


Wat @Nick83 zegt klopt. Hebt je de simkaart wel ontvangen? Zo niet ga ik voor je aan de slag. 

KPN heeft nu bij PostNL een onderzoek voor jou geopend. Een onderzoek naar gestolen goederen duurt iets langer, en kan maximaal 30 dagen duren. Aan de hand van het onderzoek zal KPN de juiste vervolg stappen nemen. Ik kan nu alleen nog maar speculeren, maar ik gok dat we jou een vervangt toestel zullen aanbieden als we het verdwenen toestel niet terug kunnen vinden. 

Simkaart doet er niet toe, ik verleng met een nieuw toestel en heb een simkaart in mijn huidige telefoon zitten. Over het verdere vervolg ben ik uitgebreid ingelicht maar ik kan mij totaal niet vinden in die gang van zaken, ik snap het wel maar ben er nog niet mee geholpen, ik voel me eerder een verdachte, die de boel opgelicht heeft als dat ik mij het slachtoffer / de benadeelde voel. Simpelweg omdat ik een handtekening heb gezet ga ik van 5 dagen onderzoek naar maximaal 30 dagen onderzoek. De pakketbezorgers zullen blij zijn met ons als we eerst alles controleren voordat we een handtekening zetten… daarbij geloof ik dat we tekenen voor ontvangst vh pakket, niet voor controle vd inhoud.

U, als KPN, kan de voortgang dus zien van mijn “status”…. Waarom moet ik dan al betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen? Kan de normale correspondentie niet worden opgeschort gedurende het onderzoek? Ik heb nu een keer of 4 contact met KPN gehad en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik slechts één keer als mens behandeld ben, de andere keren ben ik simpelweg een dossier waarin men de protocollen volgt, correct maar niet menselijk, ik ben de benadeelde / slachtoffer. Ik heb niks misdaan.

Eerlijk is eerlijk, nu dik tevreden, alles ruim binnen een week opgelost. Zie laatste reactie.


Hoi @Fonske

Ik ben erg blij dat het zo snel is opgelost! Hopelijk kan je ook snel genieten van een nieuw toestel.