Skip to main content
Kom er zojuist achter toen ik mb' s had gedeeld met mijn kind. Dat deze tot einde van deze maand gaan en dan komen te vervallen. Word in de info niet over gesproken. Vind dit niet een eerlijk iets. Dacht dat ze gebruikt konden worden tot ze op zijn.

Misleiding of niet

Goedemiddag @Jovoneke. Welkom op het forum. Wat jammer dat je hier niet van op de hoogte was. Helaas komen de MB's aan het einde van de kalendermaand komen te vervallen, We hebben dit vermeldt op onze pagina waarop uitleg gegeven wordt over het 'Onderling MB's Delen'. Ik begrijp dat je deze MB's wil meenemen naar de volgende maand, maar helaas is dat niet mogelijk.

 

Admin: Voor meer informatie over MB's delen kan je terecht in dit topic.


Hi Vikash, de link waar je naar verwijst staat GEEN verwijzing naar de houdbaarheid van de gedeelde MB's. Jullie moeten als KPN dit er duidelijk bij zetten. Dit is misleiding. Mvg, Thomas 


Hi Vikash, de link waar je naar verwijst staat GEEN verwijzing naar de houdbaarheid van de gedeelde MB's. Jullie moeten als KPN dit er duidelijk bij zetten. Dit is misleiding. Mvg, Thomas 

Hallo @Thomas12345 , op de site waar @Vikash naar verwijst wordt steeds gesproken over een maand, laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Als jij als gevende partij altijd per de 15e gefactureerd wordt en je geeft op de 15e XMb's weg aan een huisgenoot, dan zijn die Mb's geldig tot de 15e van de volgende maand of eerder als ze op raken.

Geeft jij in de loop van de maand, bijvoorbeeld de 30e, nogmaals een X aantal Mb's weg dan zijn die niet een maand geldig maar geldig tot de 15e van de volgende maand, jouw facturatie-datum.

Ik weet dat het vetgedrukte zo werkt omdat ik er zelf ook mee te maken heb, maar ik weet niety zo snel waar ik dat terug kan vinden. @Vikash ???? Weet jij het?


Het gedeelde artikel (de MB's) heeft bij de originele houder al een houdbaarheid, nl. het einde van zijn lopende factuurperiode. Door het delen verandert de houdbaarheidsdatum niet.
Tegenwoordig is dat niet meer per definitie het einde van de kalendermaand, aangezien mobiele abonnementen nu op een willekeurige dag in de maand kunnen beginnen. Ook iets om rekening mee te houden bij verschillende factuurperiodes bij gever en ontvanger; de factuurperiode van de gever bepaalt de geldigheid.


Als je mb's deelt worden dan eerst de ontvangen/verstuurde mb's gebruikt en dan pas je eigen? Ons abonnement loopt niet tegelijkÂ