Skip to main content

Ik heb een extra 250 MB/MIN gekocht. Nu zie ik dat hier al 100 van verbruikt is terwijl mijn minuten en MB van mijn gewone abonnement nog niet op is. Hoe kan dit?

Hallo @Pjotrrrrr75 ,

Dit is een tijdje terug gewijzigd door KPN.  

Wanneer je door jouw bundel heen bent, kun je een Extra Bundel aanschaffen. In deze bundel zitten 250 of 1000 units die je kunt gebruiken voor bellen, sms’en én internetten. Voorheen was het zo dat een Extra Bundel achteraan in de wachtrij aansloot. Het nadeel hiervan was dat je bij de start van de nieuwe maand eerst weer gebruik ging maken van jouw basisbundel, terwijl je nog units over had uit de Extra Bundel. Een Extra Bundel is echter beperkt houdbaar. KPN heeft er daarom voor gekozen om deze bundel ten allen tijde voor de basisbundel te gebruiken. Dus ook wanneer je nog voldoende MB's in jouw basisbundel hebt, zal dit verbruikt worden uit jouw Extra Bundel. 


Als ik het goed begrijp ga ik dus extra geld betalen voor de minuten die ik straks over mijn bundel heen ga. ONDANKS dat ik een extra bundel heb gekocht? Dit komt omdat de bundel gebruikt wordt voor data i.p.v. minuten. Terwijl ik nog 2GB data in mijn standaard bundel heb zitten. In theorie betekent dit dat ik nooit extra minuten kan kopen en altijd voor het dure tarief voor de minuten moet betalen. (Als de 250 units EERST door de data is weggesnoept alvorens ik de minuten wil gebruiken)........ Bizar. 

Dit is een kat in de zak kopen. Waarom kan ik niet gewoon ALLEEN minuten kopen? 


Tsjaa @Pjotrrrrr75 ,

Dat is het beleid van KPN. Ik kan dat niet veranderen. En er is inderdaad geen bundel voor alleen minuten.   

Let op : Als jouw bundel op is, dan wordt bellen pas echt duur : 

 

Als je je internetbundel hebt verbruikt, blijf je bij KPN gewoon online zonder extra kosten. Wel verlaagt je internetsnelheid naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid tot het einde van de maand. Daarmee kun je nog gewoon berichten versturen via WhatsApp. Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger tarief.

  • Buitenbundel bellen: € 0,23 per minuut
  • Buitenbundel sms'en: € 0,07 per sms

bron :

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm

 

Misschien is het voor jou een beter idee om in jouw abonnement te kiezen voor onbeperkt bellen. Dat kost maar 1 euro per maand meer dan de optie 150 minuten/SMS per maand.Â