Skip to main content

Binnen mijn gezin heb alleen ik een abbo met data, de overige 3 gezinsleden hebben alleen belminuten.

Nu verdeel ik elke eerste van de maand de data middels de kpn app.

2 problemen waar ik tegenaan loop:

  • meestal laad de kpn app niet goed dus ik kan niet zien hoeveel data ik nog heb, nu is het de eerste van de maand dus ik weet dat dat 100gb is, niet onoverkomelijk , wel lastig de rest van de maand als je de status wilt weten (bekend probleem bij kpn app)
  • de gedeelde data is nooit te zien op de nummers van de overige gezinsleden, ik kan daar wel MB's delen, maar ik kan niet zien hoeveel data er nog beschikbaar is op die nummers 

hoe kan ik dit oplossen, en/of wat is hier de reden van ?

komt dit omdat de rest van het gezin standaard geen data in hun abbo hebben en ik dus wel data toe kan voegen maar dit niet te zien krijg in de app (of op de site)?

 

inmiddels heb ik de app opnieuw geinstalleerd, nummers ontkoppeld en toegevoegd, in de tussentijd is mijn telefoon een keer gereset, niks heeft geholpen.

het werkt overigens ook niet via de site van kpn dus ik denk zelf dat het probleem niet aan mijn kant zit

Vaag. Ik heb er nog nooit last van gehad. Hier werkt het altijd prima.


Hi @Rotter, zelf heb ik net als Nick nooit problemen met het inzien van mijn resterende data, het lijkt er dus op dat hier bij jou iets niet helemaal goed gaat!

Kan je helemaal nooit je verbruik inzien of lukt het som wel? Je gaf aan ‘meestal’ dus dat kan inhouden dat het soms ook wel goed gaat, vandaar dat ik het even extra navraag :wink:


Bij mijn account blijven de grijze balken "laden" maar er komt nooit iets:

Misschien 1 op de 50 keer. Toevallig een week geleden deed hij het, maar dat is zeldzaam. 

Bij de rest van de family zie ik geen laad icoon oid, alleen de optie om mb's te delen. Maar er is nergens te zien hoeveel data er te verdelen zou zijn, ook niet als je er op klikt. 

 


Edit: als ik 1 van de andere account "uitlicht" zie ik nog steeds niks, alleen de grijze balken die maar niet willen laden 


Je hebt toevallig geen verbinding via VPN ofzo? Werkt het via 4G ook niet? Oud toestel?


Toestel met Android 10.

Geen vpn.

Wifi (thuis en op bezoek bij familie en vrienden) of 4g maakt niet uit.

Werkte vroeger met de oude MijnKPN app prima, nadat de app is aangepast begon de ellende. 

 


Hmm, raar hoor dit :thinking:

Heb je je MijnKPN aangemaakt met hetzelfde mailadres als je forumaccount? Ik wil graag even bij de MijnKPN mensen navragen of ze wellicht iets geks zien op je account dat dit kan verklaren!


Yes, ik heb maar 1 emailadres. 


Tot op heden ben ik nog niks wijzer @Rotter, is de situatie bij jou wellicht verbeterd in tussentijd? Kan zijn dat ze wel een verklaring hebben gevonden maar vergeten zijn om dit naar mij terug te koppelen :wink:


Nee niks gehoord.

Vanmorgen kon ik weer zien hoeveel data ik nog had. 

Als ik de account van iemand anders uitlicht blijft hij maar laden.

Zowieso knap irritant dat je niet alles in 1 keer kan zien maar elke account apart moet uitlichten.

En dan werkt het ook nog es niet.


Lijkt me superfrustrerend inderdaad :slight_frown:

Ik ga er weer even achteraan, heb jij misschien de mogelijkheid om in tussentijd een nieuwe KPN ID aan te maken met een ander emailadres, en daar 1 of meerdere nummers aan te koppelen? Ben benieuwd of dan hetzelfde gebeurt :thinking:


Inmiddels heb ik het bericht ontvangen dat ze niet exact begrijpen waar dit mis gaat maar dat het probleem hoe dan ook eind van deze maand of begin van volgende maand tot het verleden zal behoren. Er gaat namelijk een nieuwe versie van MijnKPN gelanceerd worden, waarbij 1 van de wijzigingen is dat het verbruik van alle gekoppelde mobiele nummers onder elkaar komt te staan in 1 overzicht :slight_smile: