Skip to main content

Ik heb een paar dagen geleden het abonnement van mijn partner omgezet naar onbeperkt. Hij heeft nu een KPN abonnement en de mijne is nog een oud-Telfort abonnement. Nu wil ik de MB's van mijn partners telefoon delen met mijn telefoon, maar om e.o.a. reden luktĀ  dat niet. Ik kom steeds terug in hetzelfde scherm waar je info kunt opvragen voor MB's delen. Wat moet ik doen?Ā 

HalloĀ @AjmVerĀ ,

De oud-Telfort abonnementen hebben niet de mogelijkheid om MB's te delen.Ā 

Ā 

Hieronder staat alles beschreven : Ā (helemaal onderaan de passage over MB's delen.)Ā 

Ā 

Ā 

Het is zover, op 25 en 26 januari zijnĀ deĀ mobiele abonnementen van Telfort overgezet naarĀ KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
Ā 

Update 25-02-2020 09:59Ā uur:Ā Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er wordenĀ geenĀ kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk.Ā 

Aanvulling:Ā Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkhedenĀ blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandertĀ er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen isĀ nietĀ mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Hallo @AjmVerĀ om MB's te kunnen delen kun je je TFT-abo omzetten naar een ĆØcht KPN-abo, dan kun je wĆØl MB's delen, maar kun je gĆ©Ć©n MB's tot 2 maanden terug meer meenemen naar de huidige maand.

Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Ā 


Ā 

@NoordzeeĀ 

Nou, dat is dan behoorlijk vervelend. Ik heb de situatie uitgelegd aan degene die ik aan de telefoon had. (Wij zitten namelijk al 3 maanden te wachten op een glasvezelaansluiting die maar niet komt.) Vandaar dat wij tijdelijk deze oplossing hebben gezocht. Om een van onze abonnementen om te zetten naar onbeperkt. Die man aan de telefoon wist ook dat ik een Telfort abonnement heb.Ā 


@JanDĀ ik geloof dat ik er dan een telefoon bij moet nemen. Ik heb een sim-only abonnement die pas in maart verlengd kan wordenĀ Ā 


Nou, dat is dan behoorlijk vervelend. Ik heb de situatie uitgelegd aan degene die ik aan de telefoon had. (Wij zitten namelijk al 3 maanden te wachten op een glasvezelaansluiting die maar niet komt.) Vandaar dat wij tijdelijk deze oplossing hebben gezocht. Om een van onze abonnementen om te zetten naar onbeperkt. Die man aan de telefoon wist ook dat ik een Telfort abonnement heb.Ā 

Ja, dat is het zeker. Maar zoals JanD ook al aangeeft: Je zou jouw abonnement ook kunnen omzetten na het einde van de contractperiode. Maar dan mis je weer andere voordelen. Zo is KPN vaak ook duurder dan het oude Telfort.Ā 


@NoordzeeĀ mijn abonnement loopt pas in maart af. Ik hoop dan toch echt dat we wel glasvezel hebben. En dan is het delen niet meer nodigĀ 


@NoordzeeĀ mijn abonnement loopt pas in maart af. Ik hoop dan toch echt dat we wel glasvezel hebben. En dan is het delen niet meer nodigĀ 

Hallo @AjmVerĀ , ik begrijp niet wat glasvezel met delen mobiele MB's te maken heeft.:thinking:

Ā 


Ok, duidelijk.Ā 

Als je het echt een groot probleem vindt, dan kun je binnen 14 dagen afzien van het net aangeschafte onbeperkt-abonnement. Bel dan weer met 0800-0402. Verder heb je in KPN Hussel maandelijks de mogelijkheid om het abonnement naar beneden te downgraden.Ā 

Ik snap dat daarmee het niet-delen-probleem nog niet is opgelost. Maar je kunt nu nog iets aan het net aangeschafte abonnement doen.Ā 

En voor je het weet is het maart. Glasvezel staat trouwens volkomen los van een mobiel abonnement.Ā 


@JanDĀ omdat wij nog geen glasvezel of andere mogelijkheid hebben om te internetten (nieuwbouw) is dat op dit moment alleen mogelijk via de telefoon.Ā Ā 


@JanDĀ omdat wij nog geen glasvezel of andere mogelijkheid hebben om te internetten (nieuwbouw) is dat op dit moment alleen mogelijk via de telefoon.Ā Ā 

HalloĀ @AjmVerĀ , dan heb je eigenlijk geluk dat je je TFT-abo nog hebt met data die je meekunt nemen, dan kun je die mooi gebruiken voor internet, misschien heb je zelfs dubbele data, want dat kent KPN ook niet (meer).

Ā