Skip to main content

Ik kan helaas geen MB's meer delen via de mijn-KPN omgeving. De knop staat er nog wel maar als je er op klikt komt er een melding dat “MB's delen is vernieuwd” en dat het een en ander via de app kan.

Maar ik wil helemaal geen app downloaden en installeren voor iets simpels als MB's delen wat altijd gewoon heel eenvoudig via de website van mijn-KPN kon.

Deze “vernieuwing” is een verslechtering; de hele functionaliteit om MB’s te delen lijkt nu simpelweg uit de mijn-KPN omgeving te zijn gesloopt.

Graag dit weer netjes terugzetten zoals het stond. Er zijn meer mensen die niet overal steeds een app die allerlei dingen bijhoudt willen installeren. Een app die geen enkele meerwaarde ten opzichte van de mijn-KPN omgeving in de website biedt. En welke sommige klanten niet eens kunnen installeren:

 

Ik kan ook nergens in de voorwaarden van de MB's delen vinden dat dit perse via een app zou moeten, het werkte altijd gewoon prima vanuit de browser.
 

Als KPN dan toch iets wil verbeteren kunnen ze naast de bestaande mogelijkheid om MB’s te delen (die er nu dus uit gehaald is) natuurlijk óók gewoon het automatisch MB's delen beschikbaar maken via de website. Kleine moeite en iedereen blij.

 

 

Hallo Frits,

Ik begrijp je helemaal, op mijn telefoon is het simpelweg niet mogelijk om die app te installeren maar er zijn ook mensen die de app gewoon niet willen of geen ruimte hebben op hun telefoon voor al die apps.


Beste @Frits123, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over deze wijziging! Ik zal dit intern doorgeven, maar de wijziging wordt helaas niet teruggedraaid. We willen graag dat onze klanten van de app gebruik maken voor het delen van MB's.


Beste @Frits123, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over deze wijziging! Ik zal dit intern doorgeven, maar de wijziging wordt helaas niet teruggedraaid. We willen graag dat onze klanten van de app gebruik maken voor het delen van MB's.

Wat een verrassend stellig antwoord: “de wijziging wordt niet teruggedraaid”. Als dat al besloten is heeft het ook weinig zin om dit “intern door te geven”. Tot zover dus de klantenservice.

Waarom willen jullie de klanten zo naar die app pushen? Ik wil geen app.

Heel bijzonder dat jullie zelfs de perfect werkende mijn-kpn website kapot maken om klanten maar aan de app te krijgen.


Het stellig antwoord komt, omdat ik naar aanleiding van het topic van Candymannetje (waarvan ik zag dat jij 'm al gevonden hebt) navraag heb gedaan bij de collega's. En zij waren heel duidelijk: we zijn ons ervan bewust dat een kleine groep dit niet kan of wil, maar we staan achter onze keuze. Vandaar dat ik gewoon eerlijk naar jou wil zijn.


@Marcia_ , wellicht moeten jij en de collega’s die je hebt gesproken eens praten met de savedesk van KPN want daar zijn ze in elk geval niet blij met de opzeggingen door dit besluit.

Van een afdeling klantenservice verwacht ik als klant service, geen eigenwijs doordrukken van de eigen plannen door de website opzettelijk kapot te maken en zo de app te pushen. De klanten betalen jullie salaris.

Tegenover elke klant die “klaagt” staan -tig klanten die het zelfde probleem ervaren en gewoon overstappen naar de concurrent.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Zodra het probleem opgelost is laat het maar weten.


Ik ben ook klant bij KPN en vind deze wijzig ook niet fijn. Maar blijkbaar gaat het bij bedrijven niet om de klanten maar  om eigen belang en dan moeten hun " klanten" in daar in  meegaan. Scheelt toch dat tig van hun klanten zo geen mbs meer kunnen delen. Op deze manier word je gedwongen om maar apps te installeren,  geheugen vol , nieuwe telefoon.


Geachte mijnheer/mevrouw,

 

Ook ik ben klant en kon via de site altijd MB’s overmaken. Dit had te maken met het feit dat het toestel van mij en mijn vrouw een Samsung J3 is. Daarop werkt de app niet, maar de telefoons werken prima. Ik word nu dus gedwongen twéé nieuwe toestellen te kopen. De KPN is verantwoordelijk voor dit beleid en in mijn opinie moet de KPN deze betalen. Waar kan ik de rekening indienen?

Mocht de KPN hiermee niet akkoord gaan, dan sta ik op het punt om mijn contract te verbreken. Ik verwacht dat ik niet alleen hierin sta en een onderdeel uitmaak van een significante groep KPN-gebruikers die dezelfde mening zijn toegedaan.

Het is onacceptabel dat KPN onderscheid maakt tussen app-gebruikers en site-gebruikers. Uiteindelijk komt het neer op dezelfde site/apparaat. Ik zal ook nog de Consumentenbond en Radar inschakelen om meer ruchtbaarheid aan deze onverkwikkelijke zaak te geven.

Met vr. gr. Marco Ketels


Ha KPN @Marcia_ 

Ook voor KleinZakelijke gebruikers is dit heel vervelend. Vaak is er 1 iemand verantwoordelijk om af en toe de MB's te delen via een webbrowser. Nu moet diegene wellicht op zijn/haar prive telefoon mijnKPN installeren. Of een directeur lastig gaan vallen om dit op de telefoon te gaan doen.

Slechte keus om dit uit de website te slopen. Veel Mensen gaat dit missen mijn inziens.

Groet Tim


Alleen de reacties vanuit KPN  al tenenkrommend, het gaat tenslotte om niet wat de klanten wil maar het beleid vanuit KPN zeer kwalijk.

Je bent verplicht om een app te gebruiken om MB te kunnen delen terug draaien doen ze niet nee het wordt je onder verplicht door de strot geduwd, sorry dat ik het zo zeg  maar wel een feit

KPN levert op deze manier een heel slechte service richting klanten die MB willen delen, en KPN moest eens beter luisteren wat klanten willen en niet uit eigen belang handelen , dit is te gek voor woorden.

Dat MB kunnen delen vanuit mijn KPN moet gewoon kunnen dat het via een app kan prima maar geen mogelijke dienst weghalen door alleen maar via een app.

Je gaat toch ook niet verplichten dat cash geld in omloop niet meer mogelijk is en alleen als betaal via de digitale weg nog mogelijk is, dan is het hek van de dam en beperkt in je vrijheid keuze,  zo zie ik het als vergelijking.