Skip to main content

Beste kpn, 

Ik wil mijn mb’s delen met mijn man omdat ik te veel heb. Mijn man is speciaal overgestapt van Vodafone naar jullie omdat ik had gelezen dat ik mijn mbs met hem kan delen. Echter werkt dit niet. Heb al eerder met jullie gebeld (rekening van 12 euro gekregen) en hebben jullie hem handmatig 5000 MB gegeven net het verhaal dat dit binnen een paar dagen zou lukken. Helaas is het tot op heden niet gelukt. Wat te doen? 

 

In mn app staat dat ik mijn abonnement moet verlengen, maar ben ik dan al m’n mb’s en minuten kwijt? 

 

Ik hoor graag de oplossing. 

 

Groet, 

 

Anna 

Hallo @Anna_S 

Even puntsgewijs jouw vragen beantwoorden.

  1. Bellen met KPN is gratis via het nummer 0800 0402. Als je kosten hebt gemaakt, dan heb je een verkeerd (betaal)nummer gebeld. Dat is niet van KPN.
  2. MijnKPN zal aangeven dat je kan verlengen, niet dat het moet. Als je niets doet dan loopt het abonnement gewoon door tegen dezelfde kosten en voorwaarden. Alleen krijg je dan een opzegtermijn van 1 maand.
  3. Is het nummer wel aangemeld voor de Hussel voordelen? Dat is nodig om te kunnen delen. Dat kan je controleren en zo nodig regelen via https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm


Beste Ruud,

 

bedankt voor je reactie. 
 

  1. Klantenservice nummer is moeilijk te vinden en kwam er bij de rekening ook achter dat ik een betaalde nummer had gebeld. Zal deze meteen in m’n telefoon zetten.
  2. Dat klopt inderdaad! Dit heb ik nu ook al twee jaar zo, maar om te delen zegt hij dat ik moet verlengen. Dus ben benieuwd of mijn opgebouwde mb’s dan ook blijven of dat ik alles kwijt ben. 
  3. Dat is na mijn weten allemaal ingesteld en ook aangezet toen ik de klantenservice had gebeld. Ze gaven aan dat dit binnen een aantal dagen zou werken. Helaas kunnen we nog steeds niet delen.

 

 


Hallo @Anna_S 

Wat voor een abonnement heb jij zelf? Is dat een voormalig Telfort abonnement, herkenbaar door TFT in de omschrijving? Dat zou het verklaren, want bij die abonnementen heb je nog de TFT-voordelen zoals meenemen van MB’s uit de vorige maanden. MB’s delen kan dan niet, dat kan alleen bij KPN abo’s. Daarvoor ‘moet’ je verlengen, maar dan verlies je wel de TFT voordelen.


Ah duidelijk! Maar verlies ik dan ook de opgebouwde mb’s als ik verleng?? Wel raar dat dit niet duidelijk staat op de website. Hierdoor is mijn man speciaal overgegaan van Vodafone naar KPN… 


Ik dacht dat je de opgebouwde MB’s bij verlenging nog wel meekrijgt, maar daarna houdt het op. Iedere nieuwe maand ‘valt het oudste deel over de rand’ en ben je die kwijt.


Oké dankjewel! @RBxx 

 

@klantenservice hebben jullie hier een duidelijk antwoord op? alvast bedankt 


Even wachten op een reactie van moderator  @JanZ_ of @Marcia_ die hier al meegekeken hebben (volgens hun likes 😉). 


Yes, ik ben er! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en de betreffende 06-nummers onder de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Yes, ik ben er! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en de betreffende 06-nummers onder de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Staat er in! Alvast bedankt 


Top! Even voor de zekerheid: het nummer dat toegevoegd moet worden eindigt op -020? 


Top! Even voor de zekerheid: het nummer dat toegevoegd moet worden eindigt op -020? 

Dat klopt! 


Ik heb van jullie nummers nu één Hussel huishouden gemaakt, maar ik krijg nog geen bevestiging. Morgen check ik even of het goed gegaan is en dat laat ik je dan ook nog even weten. 


Ik heb van jullie nummers nu één Hussel huishouden gemaakt, maar ik krijg nog geen bevestiging. Morgen check ik even of het goed gegaan is en dat laat ik je dan ook nog even weten. 

Super dankjewel! 


Ik heb van jullie nummers nu één Hussel huishouden gemaakt, maar ik krijg nog geen bevestiging. Morgen check ik even of het goed gegaan is en dat laat ik je dan ook nog even weten. 

Heb je nog kunnen kijken of dit goed is gegaan? Alvast bedankt 


Ik heb het net gecontroleerd, maar het is helaas niet goed gegaan. Als ik het nog eens probeer, geeft ‘ie aan dat het al geregistreerd is, maar het systeem laat dat dus niet zien.. Ik maak een ticket aan voor de backoffice en verwacht dat het binnen een paar werkdagen dan alsnog geregeld is. Zij zullen je op de hoogte brengen wanneer het voltooid is. Je krijgt daar dan een sms van. 


Ik heb het net gecontroleerd, maar het is helaas niet goed gegaan. Als ik het nog eens probeer, geeft ‘ie aan dat het al geregistreerd is, maar het systeem laat dat dus niet zien.. Ik maak een ticket aan voor de backoffice en verwacht dat het binnen een paar werkdagen dan alsnog geregeld is. Zij zullen je op de hoogte brengen wanneer het voltooid is. Je krijgt daar dan een sms van. 

Bedankt Marcia, heb een sms gekregen inderdaad, alleen het lukt me via de app nog steeds niet om mb’s te delen. Er blijft staan dat ik hem moet verlengen. Alleen ben ik dan al mijn opgebouwde mb’s kwijt? 


Je hebt helemaal gelijk! Ik heb één ding over het hoofd gezien en dat is dat jij een oud-Telfort abonnement hebt. Daarmee kan je geen MB's delen. Je zult dan inderdaad moeten verlengen naar een Hussel abonnement, sorry dat ik daar nu pas mee kom! Het is voor jou echt even overwegen of je dat wilt of niet. Volgens mij heb jij namelijk nu een hele goede deal en kan je beter het andere nummer omzetten naar 10 GB i.p.v. 3 GB. Dat kost maar 3 euro per maand extra.