Skip to main content

Ik heb per de 1e van de maand MB's gedeeld met mijn vrouw. Ik heb KPN ongelimiteerd en heb 50 GB gedeeld vandaag (01-07-2022). Mijn vrouw krijgt de melding dat dit goed is gegaan via SMS.

MAAR, Er staat ook bij Let op: Dit bundel tegoed vervalt per 18-07-2022.

@KPN, kunnen jullie dit aanpassen. Dit moet per 01-08-2022 zijn lijkt me. Graag reactie.

 

Hallo @Freek18 

Tegenwoordig loopt de bundelperiode niet meer standaard gelijk met de kalendermaand.
Elke dag van de maand kan nu het begin zijn. Ik denk dat jouw periode loopt tot de 18e.
Gedeelde MB’s houden de geldigheid gelijk aan de gever’s periode.

Zie de kennisbank: “Hoelang zijn gedeelde MB's houdbaar?”

Deel de MB’s aan het begin van jouw periode, dan kan de ontvanger er ook de hele periode van genieten. Dit kan nu ook automatisch (via de MijnKPN app).


Beste Ruud,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad automatisch delen aangezet. Alleen dit gebeurt altijd per de 1e van de maand. Ik kan dit niet instellen naar, in dit geval, de 18e van de maand. Ik moet het daarom altijd handmatig doen of niet? Klopt dit?

 


Beste Ruud,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad automatisch delen aangezet. Alleen dit gebeurt altijd per de 1e van de maand. Ik kan dit niet instellen naar, in dit geval, de 18e van de maand. Ik moet het daarom altijd handmatig doen of niet? Klopt dit?

Ja. Automatisch mb's delen bestaat nog maar net een paar maanden. Het werkt helaas nog niet ideaal. Het probleem zal vast later opgelost worden.


Dat is vreemd @Freek18 

Automatisch delen zou vanzelf plaats moeten vinden op jouw begindag rond 07:30 uur.
Heb je de laatste versie van de app geladen? Er zijn wat updates geweest de laatste tijd.


De begin dag is bij mij de 1e van de maand. Vandaag dus. Het delen is ook gebeurd, maar de melding ‘Let op: Dit bundel tegoed vervalt per 18-07-2022’ is vreemd. Ik zal even kijken naar eventuele updates.

 


Hallo @Freek18 , heb je jouw abonnement recent gewijzigd (verlengd)? Dan kan dat de reden zijn dat jouw bundelperiode gewijzigd is en je eenmalig een kortere periode hebt.

Bundelperiodes liepen altijd gelijk met de kalendermaand, maar KPN is dat aan het wijzigen. Bij nieuwe en gewijzigde abonnementen begint die periode nu op een willekeurige dag in de maand.


Bundelperiodes liepen altijd gelijk met de kalendermaand, maar KPN is dat aan het wijzigen. Bij nieuwe en gewijzigde abonnementen begint die periode nu op een willekeurige dag in de maand.

Hallo @RBxx bundelperiodes lopen niet meer standaard per de 1e van een nieuwe kalendermaand maar lopen gelijk met de factuurdatum.

Zo heb ikzelf voor mijn mobiel de 15e als factuurmaand en mijn vrouw de 11e als factuurmaand.

Het delen van automatische MB's naar mijn vrouw toe gebeurt dus op de 15e en is dan 30 dagen geldig tot de volgende 15e van de maand.

Geeft ik tussendoor data weg, bijvoorbeeld op de 10e, dat is die bundel ook tot de 15e geldig, dus maar 5 dagen.

CC: @Freek18 


Dus al begint de maand voor je vrouw op de 20ste. Dan blijft zij wel de data die jij eerder op de 1ste hebt gegeven actief?


Laten we het niet onnodig moeilijk maken @JanD . Het draait hier om de bundelperiode.
De factuurdatum speelt geen rol. Mijn factuurdatum is de 21e van de maand maar de bundelperiode begint op de 16e.


Hallo @RBxx ik maak het niets onnodig moeilijk, ik schrijf het zoals het is, althans, zoals het bij mij werkt en ik zal vast niet de enigste zijn.

Dat wijkt het bij jouw nog af.

 


Hoi @Freek18, zeker dat jouw bundel altijd de 1e van de maand in gaat? Want dit lijkt wel eens de 18e te zijn. Als je jouw profiel van gegevens voorziet kijk ik het voor de zekerheid eens voor je na.