Skip to main content

Sinds augustus 2020 een abbonement bij kpn, is automatisch overgegaan naar kpn, hiervoor zat ik bij telfort. Al vanaf het begin dat ik dit toestel heb valt hij steeds uit, laatste tijd gebeurd dit steeds vaker. Hij start constant opnieuw op. Daarnaast gaan mijn mb's er bizar snel doorheen, ook als ik op WiFi zit thuis krijg ik de sms'jes dat ik voor zoveel procent door mijn bundel heen ben. Contact opgenomen met de klantenservice en medewerker daar kreeg meteen een melding in beeld dat ik een verouderde simkaart heb, dat het probleem van de bundel die snel op gaat daarvandaan komt.  Ik kreeg een nieuwe simkaart opgestuurd en wanneer die binnen was moest ik even terugbellen om iets af te spreken over een vergoeding.. na een paar dagen teruggebeld en volgens de klantenservice klopt dit niet en kunnen zij niks vinden over deze afspraak. Ook willen zij niet verder kijken naar wat het probleem kan zijn en leggen eigenlijk de 'schuld' bij mij neer. Hiervoor had ik een abbonement met 5gb, waar ik nooit overheen ging, nu bij kpn een abbonement van 10gb waarin ik na 10 dagen al de helft verbruikt heb. Ergens gaat er iets mis. Hopelijk heeft iemand hier een idee!

Hoi @Sanne011 ,

Heb jij soms in het menu Mobiele Netwerk van jouw Telefoon de Wifi-Assistentie aanstaan? Zet die dan uit. Want dan ga je niet meer over op het Mobiele Netwerk bij een slechte Wifi-verbinding. 

En zet ook de optie Automatische downloads uit bij Mobiele Data. 

 


Hi,

Dankje voor je antwoord,  maar deze stonden beiden uit :)


Ha @Sanne011, welkom! Jammer dat dat niet de oplossing was! De omzetting naar KPN was administratief, dus op zich zou dat geen invloed moeten hebben op de hoeveelheid MB's die verbruikt worden. Voor wat betreft je toestel: als deze defect is, kan je 'm altijd ter reparatie opsturen. Het kan ook zijn dat ie ‘op’ is. Hoe lang gebruik je 'm al? Heb jij ook aanstaan dat je toestel bij opnieuw opstarten gaat zoeken naar updates en allerlei pushberichten binnenhaalt? Daar kan het natuurlijk ook aan liggen in dit geval.


Hoi! Ik begrijp dat dat administratief gebeurde, alleen had ik dus nog een (verouderde) telfort simkaart, nu is mij uitgelegd dat telfort 2g en 3g simkaarten had, omdat tegenwoordig er al 5g is, dat het aan de simkaart kon liggen dat deze mijn mb's er zo snel doorheen hielp. 

Dat het toestel op is denk ik niet, ik heb hem sinds april 2020, een Samsung s20. 

 

Wat u nog benoemd heb ik uitstaan!

 

 

 

 


Het zal dan inderdaad niet aan het toestel liggen 🙂. Het is natuurlijk mogelijk dat je met de nieuwe sim inderdaad beter gebruik kunt maken van het mobiele netwerk. Hopelijk valt het uiteindelijk mee met het verbruik. Anders is het het overwegen waard om je abonnement toch te verhogen!