Skip to main content

Sinds Telfort KPN is geworden gaan mijn internet Mb’s heel snel op, terwijl ik tijdens Telfort altijd heel veel mb’s overhield.

Ik gebruik mijn 4g alleen maar voor navigatie, whatsapp, fb, instagram, nos app, gmail en info opzoeken op internet.

Ik luister geen muziek en bekijk vrijwel geen videos met mijn mobiel. Daarnaast heb ik mobiel internet voor veel zaken uitgeschakeld staan.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Hi @Simonevdl, welkom op ons Forum! Wat gek dat je sinds de overstap ineens meer MB's verbruikt. Dat kan eigenlijk niet aan de overstap liggen. Heb je al eens gekeken bij je verbruik in je toestel waaraan de MB's voornamelijk worden verbruikt? Wellicht dat je daar al iets opvallends ziet. Verder kan het bijvoorbeeld zijn dat je per ongeluk niet met WiFi verbonden bent terwijl je dat wel denkt, of dat je toestel updates uitvoert (zonder verbonden te zijn met WiFi). Verder kun je even kijken of je de Wi-Fi assistentie hebt ingeschakeld (of de Slimme Netwerkwissel , als je een Android-toestel hebt). Daarmee schakelt je toestel automatisch over op het reguliere datanetwerk, terwijl je wellicht nog denkt op Wi-Fi te zitten. 

Ik kan en mag verder niet bekijken waaraan je MB's verbruikt zijn. Ik kan je alleen maar zeggen hoeveel MB's er verbruikt is op een bepaald moment. Ik weet niet of je daar veel aan hebt. Wil je dat ik dit voor je doe, vul dan jouw forumprofiel zo volledig mogelijk in en plaats in het opmerkingenveld de laatste 4 cijfers van je IBAN. Als je dit gedaan hebt mag je hier weer een reactie sturen. Dan pak ik het verder op. 


Reageer