Skip to main content

Ik vraag mij ook af hoe dat kan want ik heb namelijk hetzelfde.
Overgezet van TFT (Telfort) naar Hussel mobiel 2GB en onbeperkt bellen.
Op TFT had ik ook 2GB +500MB + onbeperkt bellen.
Ik verbruik nooit veel data en had dus altijd over en nam dat 3 maanden mee bij TFT.
Juist bewust gevraagd of mijn MB's zouden blijven staan en meegingen.
Ik had nog ruim 168500MB over bij TFT en ze bleven inderdaad staan bij Hussel.
Echter kreeg ik ineens een melding dat ik al 50% van mijn MB's verbruikt had.
Nog nooit deze melding gehad want ik hield altijd over.
Ik had ineens ruim 1GB gebruikt van de 2GB die hij toch kenbaar telde en niet telde van de 168500.
Hoezo gaan mijn MB's bij Hussel ineens zo extreem hard ?
Gezien ik ook een overstap gemaakt heb van TFT thuis naar Hussel thuis en dit al 11 dagen niet lekker loopt, vandaag besloten om hier maar weer eens voor de zoveelste keer over te bellen en meteen te vragen hoe dat zit met die mb's want stond echt op het punt om mijn 14 dagen bedenktijd te gebruiken om het gewoon weer terug te draaien. want die mb's gaan mij toch echt te snel zo bij Hussel.
Ik kon 2 dingen doen: of terug naar het TFT abonnement wat ik had of ze wilde mij een aanbieding doen op hussel 5GB en onbeperkt bellen.
Omdat ik echt al jaren trouwe klant ben toch maar gekozen voor de 5GB met een korting.
Er is mij wel verteld dat als ik het toch niet zie zitten ik toch nog terug kon naar mijn TFT abonnement gezien ze mij eerst hebben terug gezet naar TFT en dan meteen naar Hussel 5GB heb ik weer recht op 14 dagen bedenktijd.
Mocht ik de komende dagen opmerken dat mijn mb's weer zo hard gaan dan laat ik het echt terug zetten naar mijn TFT 2GB + onbeperkt bellen .
Hier verbruikte ik gemiddeld 450mb per maand ooit wel uitschieters maar hield altijd over en nam deze mee naar de volgende maand. daarom had ik nog zoveel staan.
Maar bij Hussel ineens 10x zo snel op zijn dat klopt niet.
Voor het geval de opmerking komt dat ik kan zien welke app het meest verbruikt, dat heb ik gecontroleerd en er zijn geen instellingen aangepast. Het ligt dus niet aan mijn telefoon of apps die blijven draaien op de achtergrond.

Het is even een lang verhaal maar wel opvallend dat er dus meer mensen last van hebben.
Ik ben altijd een zeer tevreden Telfort/KPN klant en klaag nooit maar dit ging mij net even te ver in combinatie met de overzet van TFT thuis naar Hussel thuis wat als het goed is nu opgelost is en per 4 februari in gaat. 


*admin: eigen topic aangemaakt

Hallo @Dimi1972 , bij TFT kon je overgebleven data van maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand. Nu je bij Hussel zit kun je het TFT-restant alleen nog maar opmaken, je kunt niets meer meenemen naar de volgende maand, is de TFT-rest op dan is het op.

KPN kent MB's delen binnen 1 adres en niet de overgebleven data meenemen.

 


Goedemorgen @Dimi1972, je bent sinds de overgang naar Hussel sneller door je MB's heen lees ik. Leuk dat je je vraag hier stelt.

Door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic. Ik zie dat JanD je al op weg geholpen heeft, wat hij aangeeft klopt. Toen je van Telfort naar KPN ging, kon je je MB's tot twee maanden meenemen. Dat is bij KPN zo gebleven, omdat je Telfort voorwaarden mee gegaan zijn. Zo gauw je dan wisselt naar een Hussel abonnement, ga je over naar de KPN voorwaarden. Daarbij is je bundel alleen de huidige maand geldig. De manier waarop je MB's verbruikt worden is niet anders bij een ander abonnement. Ik vermoed dat 't daarom puur met de hoeveelheid MB's in je abonnement te maken heeft gehad.

Ik lees ook dat je contact gehad hebt met de klantenservice en een mooie Hussel aanbieding met 5 GB gekregen hebt. Dat is fijn om te horen. Ik hoop dat het nieuwe abonnement beter is bevallen. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.


Je bent ook overgestapt naar ander vast internet lees ik. Weet je zeker dat je telefoon thuis wel via de WiFi verbindt en nu niet alles via 4G doet?