Skip to main content

Op 25-11-2021 is mijn nieuwe simonly abonnement ingegaan bij KPN. (Unlimited internet en bellen) Hier ben ik echter helemaal niet tevreden over. Niet alleen zijn mijn mb’s super snel op, ook is het zo een gedoe om telkens mn mb’s op te vullen. Ik heb het abonnement nog niet eens twee weken en elke dag heb ik problemen met het opvragen van extra 2gb. Soms duurt het zelfs een paar uur voordat ik mijn internet weer kan gebruiken. Dit kan je toch geen unlimited meer noemen?

WIFI is geen optie omdat ik nauwelijks thuis ben. Dus nou betaal ik voor een unlimited abonnement terwijl ik soms uren zonder internet zit.. 


Hiervoor had ik T-mobiel en ik heb hier nooit last van gehad. Ik gebruikte toen zelfs meer internet! Ik kon toen bijna de hele dag gebruik maken van mijn mb’s en als mn mb’s op waren dan was het bijvullen zo gedaan.
 

Nu kom je in een dilemma over onbeperkt met normaal gebruik. Wat is normaal en waar mag je als klant verwachten dat je zonder extra stappen online moet kunnen blijven. Met 8gb kan ik gerust een tijdje Netflix op mobiel kijken, YouTube en een hotspot gebruiken. Als je er echt zo snel door heen gaat, dan lijk je zakelijk bezig te zijn. Toch?


Hallo @Sann.n in je mobiel kun je precies zien waar de data aan verbruikt wordt, verder zijn er diverse instellingen in de mobiel mogelijk om het dataverbruik te beperken.

CC: @Jeroen Ruiter 

 


Hallo @Sann.n in je mobiel kun je precies zien waar de data aan verbruikt wordt, verder zijn er diverse instellingen in de mobiel mogelijk om het dataverbruik te beperken.

CC: @Jeroen Ruiter 

 

Ja dat weet ik. Maar het is echt bizar dat het zo snel opgaat. Bij T-mobile keek ik zelfs uren lang Netflix plus mn online les op teams en mn mbs gingen niet zo snel op 


Nu kom je in een dilemma over onbeperkt met normaal gebruik. Wat is normaal en waar mag je als klant verwachten dat je zonder extra stappen online moet kunnen blijven. Met 8gb kan ik gerust een tijdje Netflix op mobiel kijken, YouTube en een hotspot gebruiken. Als je er echt zo snel door heen gaat, dan lijk je zakelijk bezig te zijn. Toch?

Ja nou zit ik er letterlijk na een halfuur netflix al doorheen. Like how?? Heb nou echt spijt dat ik ben overgestapt van t-mobiel 


Hallo @Sann.n 

Heb nou echt spijt dat ik ben overgestapt van t-mobiel 

Als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit kun je nog annuleren.

 


Hallo @Sann.n 

Heb nou echt spijt dat ik ben overgestapt van t-mobiel 

Als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit kun je nog annuleren.

 

Ja daar zit ik dus helaas overheen. Ik dacht dat bedenktijd pas ingaat wanneer je simkaart wordt geactiveerd maar dat is niet zo. Bedenktijd ging al in nog voordat ik er gebruik van kon maken 


De instellingen van Netflix op een mobiel apparaat verlagen kan helpen. Merk je toch niet op een klein scherm.


Als het bij T-Mobile zo goed ging, waarom ben je dan overgestapt naar KPN? 


Hoi @Sann.n, welkom op ons forum!
Ik vrees dat ik hier ook niet echt een andere oplossing voor heb. In de instellingen van je toestel kun je zien welke apps hoeveel data verbruikt hebben. Misschien staat daar een duidelijke “boosdoener” tussen en kun je met de kwaliteitsinstellingen of dataverbruik instellingen van die app een groot verschil maken