Skip to main content

Data gedeeld met 2 kids (kids sim).

Bij één van de kids werkt de telefoon de nieuwe gedeelde data gegevens niet bij en ziet alleen de 1GB standaard en die is verbruikt. Gaat om mobiel nummer eindigend op 4946

Kan een moderator ons helpen? 

Hoi @DJR, het lukt wel om de data te delen naar dat nummer begrijp ik? Maar het komt niet aan?

Ik kan met jullie meekijken, zou je de volledige 06-nummers daarvoor op je forumprofiel kunnen zetten, samen met de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van de IBAN? Er staan al wel wat gegevens, maar nog niet alles waardoor ik nog niet mee kan kijken. Als je na het invullen een seintje geeft kan ik dat wel.


@Jasper ik heb mijn profiel bijgewerkt met de ontbrekende gegevens.

Geboortedatum contractant (telnr eindigend op 4946) is 14 maart 2010


Dank je @DJR, daarmee heb ik voor je gekeken. Dat nummer heeft van zichzelf 1 GB zoals je al zei, die is opgebruikt. Daarnaast was er 12.5 GB gedeeld met het nummer op 1 augustus. De gedeelde data is geldig tot 1 september en daarvan is nu nog 9.2 GB over. Het wordt wel gebruikt dus, maar jullie kunnen de gedeelde data zelf niet zien staan?


Hi @Jasper de persoon met dit mobieltje krijgt waarschuwingen dat zijn data limiet is bereikt terwijl ik maandelijks 12,5GB deel wat komt van een unlimited abbo (eindigend op 2117).


Ziet u de bundel wel bij het abonnement staan, meestal is dit onder het kopje “Bundels in de wachtrij”. Ik weet niet of het zo ingesteld is dat er automatisch een verbruikswaarschuwing wordt gegeven ook al staat er nog een bundel met data klaar, maar daar kan @Jasper wel vertellen.


Hi @Maurice85 de bundel (plus extr gedeelde data) is geactiveerd want in MijnKPN zie ik ook dat de bundel is toegewezen en dat er nog data beschikbaar is. Dat lijkt het probleem niet. Op zijn Samsung S8+ mobieltje krijgt hij alleen data waarschuwingen dat hij over de data limiet gaat. Terwijl er in MijnKPN nog voldoende toegewezen is aan zijn nummer.

 


Wat voor meldingen zijn dat precies @DJR? Ik heb de sms'jes die wij gestuurd hebben naar dat nummer even op een rijtje gezet als overzicht.

  • 13-8: een sms'je als welkom in een ander EU land
  • 1-8: de gedeelde 12.5 GB is ontvangen
  • 30-7: 75% van een bundel gebruikt
  • 30-7: 50% van een bundel gebruikt
  • 29-7: een sms'je als welkom in een ander EU land

Er zijn geen andere sms'jes gestuurd naar het nummer over het abonnement. Kan het zijn dat er op het toestel zelf een melding is ingeschakeld voor het datagebruik?


@Jasper hier heb je een punt. Op zijn telefoon stond inderdaad nog een data-limiet waarschuwing ingesteld op 2GB. Die heb ik nu verwijderd. Dank voor je tip.


Ah, dan is de oorzaak daarmee gevonden, fijn! 🙂

Graag gedaan, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.