Skip to main content

Begin van deze maand waren mijn mbs ineens op. Toen heb ik 30GB gehad van mn vriendin omdat zij ineens verdubbeld is. Ik heb toen mijn internetverbruik gereset om te zien waar alles naar toe gaat. Nu krijg ik een sms dit ik alweer 15gb heb verbruikt terwijl mijn mobiel zegt dat ik maar 8,1GB heb verbruikt. Nu weet ik toevallig dat er meer mensen dit probleem hebben, maar kon niks op het forum vinden.

 

Admin: afbeelding bewerkt, 06-nummer verborgen i.v.m. privacy

Hey @CoenvanHaaster, welkom! Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar je MB's aan verbruikt zijn. Dat wat je telefoon op deze manier registreert, is niet alles. Dit geeft aan wat die betreffende apps aan data verbruiken terwijl je de app gebruikt. Maar daarnaast gebruikt je telefoon ook data voor het updaten van apps, uploaden van bestanden naar cloudopslag (als je dat aan hebt staan) en aanverwante zaken. Hierdoor kan er dus meer verbruik zijn dan de telefoon in dit overzicht aangeeft. Belangrijk om te weten is dat ons systeem alle momenten registreert waarop jouw simkaart verbinding heeft met het mobiele netwerk en data verbruikt. Dus dat is de correcte waarde. Wij kunnen niet zien waar die data aan verbruikt wordt, dus als je dat wilt minderen zul je wel zelf verder moeten gaan checken welke apps data gebruiken buiten wat in deze lijst staat. 


Ik heb toen mijn internetverbruik gereset 

Op welke dag heeft u dat gedaan?

U krijgt op de 6de van de maand nieuwe data?