Skip to main content

Onze overgebleven mb's zijn ook verdwenen (gestolen) ik weet niet hoelang aan de telefoon gezeten, maar geen antwoord,  ook niet op het feit dat ik ondanks dat ik op de wifi zit en niet buiten het bereik ben geweest toch al 18 mb kwijt ben!!!! Bij Telfort nooit problemen mee gehad en nu wel

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @Groenendaeler2, welkom! Het is me niet helemaal duidelijk wie nu MB's steelt? Wij doen dit in ieder geval niet. Het netwerk registreert wat er gebruikt wordt en vervolgens wordt dat via de simkaart doorgegeven aan KPN. Heb jij misschien de slimme netwerkwissel aanstaan? Dan pakt je toestel het mobiele netwerk als deze sterker is dan de wifi. Op het moment dat jij jouw mobiele internet uit hebt staan, zullen we daar sowieso geen MB's voor rekenen. Dat is dan gewoon niet mogelijk. 

 

Mocht je nog vragen hebben, wil je je forumprofiel dan aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je er graag verder mee. 


Je hebt een TFT abonnement? Je rest MB’s zijn niet gestolen, ze zijn alleen niet zichtbaar in de MijnKPN app. I.t.t. de oude Telfort app toont de KPN app vooralsnog alleen de bundel van de lopende maand.


Ik heb slimme wissel niet aan staan,  en inderdaad van telfort, klantenservice zegt ik heb 15000 mb maar als ik van die mb's wat verbruik en mijn nieuwe bundel gaat in, staat hij gewoon weer op 15000, al gebruik ik maar 100 mb, waar blijven die dan?


@Groenendaeler2 

Bij het scrollen naar het reactievenster ben je het antwoord al tegengekomen (ofwel, zie reactie boven die van jouw)


Ja even kort uitgelegd: de mb's staat op één hoop in de MijnKPN app. Jij hebt 5000 per maand en je MB's kan je 2 maanden meenemen. Je hebt dus, inclusief de huidige maand, 3 keer 5000 = 15000 MB te besteden. Op het moment dat jij nu 300 MB verbruikt, dan heb je dus nog maar 14700 MB's. Als dan de nieuwe maand ingaat, dan begin je weer met 15000. Simpelweg omdat alle MB's van de oudste maand komen te vervallen. Dit was bij Telfort ook het geval. 


Nee, hoor en dat was 3 maand en nooit afgerond op 15000 mb.


Bij Telfort bedoel je? Je hebt tegoed van drie maanden inderdaad. Twee maanden meeneembaar plus de huidige maand. Op geen enkele Telfort factuur van het afgelopen jaar heeft meer dan 15000 MB gestaan, zie ik. Het is me dus niet helemaal duidelijk waarom je denkt dat het niet klopt. Kan je dit toelichten?