Skip to main content

Goede morgen, 

ik heb sinds kort een mobiel abonnement bij KPN. Ik heb een bundel met 2 GB. 
 

vraag 1: is het mogelijk om een „MB stop“ erop te zetten? Dus als ik bijvoorbeeld per ongeluk vergeet mijn roaming uit te zetten, hij automatisch internet uit zet zodat ik niet ongewenst over mijn bundel geen ga?

 

vraag 2: ik zou 2GB hebben, maar er staat in mijn “mijn KPN app” dat ik maar 1200 MB heb? Of heeft dit iets te maken met het overstappen van de enne naar de andere provider? Want als ik een bundel heb voor 2GB moet in die toch ook krijgen? 
 

vraag 3: ik heb het volgende sms’je ontvangen:

“Beste klant, u hebt nu 100% verbruikt van uw internettegoed. Vanaf nu verlagen we de internetsnelheid. U kunt zonder buitenbundelkosten blijven internetten, ook binnen de EU. “

Betekend dit dat ik dus niet over mijn bundel heen kan gaan alleen langzamer internet heb ? (3g ofzo?) of of zijn de 800MB die ik dus niet zie staan op mijn KPN app de reserves die nu opgebruikt worden als ik het „langzamere internet“ gebruik? 


 

 

Hallo @RosaH ,

De antwoorden : 

Vraag 1 : Dat is niet mogelijk. Je kunt zelf in jouw telefoon via de instelling Mobiel Netwerk aan/uit jouw internetverbruik aansturen. 

Vraag 2 : Waarschijnlijk is jouw abonnement deze maand ergens rond de 18-de van de maand begonnen. Je hebt daardoor voor deze maand een prorata hoeveelheid MB's toegewezen gekregen. 

Vraag 3 : Dit probleem doet zich op dit moment bij meerdere klanten voor. Je abonnement is niet veranderd.

Om de een of andere reden is er een fout bij KPN dat er nu (náást je onbeperkte bundel) een bundel voor een x aantal minuten wordt aangezet. Vervolgens bel je eerst uit die bundel en na het opmaken van die bundel loopt je onbeperkte bundel gewoon door. 

De SMS die je krijgt kun je dan ook negeren.

 

Zolang je nog MB's hebt staan, blijft jouw internet op het normale niveau beschikbaar. 

 


Hi RosaH, welkom hier. 

Nog een kleine toevoeging, binnen de EU maak je geen extra kosten als je meer dan 2 Gb verbruikt, de verbinding wordt alleen erg traag. 


Dankjewel voor jullie antwoorden, 

 

dus als ik geen extra kosten maak als ik over mijn 2 GB heen zit, maar alleen langzamer internet krijg, betekend dat ik ook niet bang hoef te zijn om te vergeten internet uit te zetten, en MB stop ook overbodig is. Dus hartelijk dank! 


Dankjewel voor jullie antwoorden, 

 

dus als ik geen extra kosten maak als ik over mijn 2 GB heen zit, maar alleen langzamer internet krijg, betekend dat ik ook niet bang hoef te zijn om te vergeten internet uit te zetten, en MB stop ook overbodig is. Dus hartelijk dank! 

Klopt helemaal, wel binnen de EU. In Zimbabwe bijvoorbeeld wordt dit een ander verhaal. :wink:


Maar in Zimbabwe stopt het als je de 60.50 euro hebt bereikt.😉


Gelukkig staat Zimbabwe niet op de planning, haha


Maar in Zimbabwe stopt het als je de 60.50 euro hebt bereikt.😉

Alsnog geen leuke verrassing. :sweat_smile: