Skip to main content

Ik moest 0800 nummer bellen om RIVM vaccinatie te checken.  Lange wachttijd. Meer dan 150 minuten uit mijn bundel. Hoe kan dit?

Groet

 

Hoi @Mathal 

0800 nummers zijn gratis servicenummers. Welk nummer heb je precies gebeld? 


Een 0800 nummer hoort altijd gratis te zijn.

 


Misschien kan @Mathal een geanonimiseerd screenshot plaatsen?


0800-5090, nummer van GGD backoffice 


0800-5090, nummer van GGD backoffice 

Heb je dat nummer zelf ingetoetst of op een link op een site geklikt?


Dat is inderdaad een gratis nummer. Waarom jij dan ziet dat je 150 minuten van je bundel hebt zien gaan is dus apart. Daarom de vraag om een screenshot. 

 

Edit: @wjb Goeie vraag, had ik nog niet aan gedacht 😃


Raymond, waarvan moet ikeen screenshot maken ? Ik zie dat mijn beltegoed in deze maand 170 minuten al opgebruikt is in 3 dagen. Ik kan toch nergens zien wie ik gebeld heb

 

Alvast bedankt

 

Mathieu


Je zult denk ik even de factuur af moeten wachten. Daarop staat precies wie je gebeld hebt en hoeveel elk gesprek van je beltegoed verbruikt heeft.


 


Nogmaals de vraag, heb je dat nummer zelf ingetoetst of een link op een site aangeklikt?


Zelf ingetoetst


Is er bij KPN niet de mogelijkheid om je verbruik in te zien en welk of wat voor nummer je hebt gebeld? Of moet je daar echt voor op je factuur wachten? Ik heb geen mobiel van KPN zelf.


Volgens mij moet je inderdaad de factuur afwachten. 


Ik bel morgen met 0800 nr van KPN:rofl:


Volgens mij moet je inderdaad de factuur afwachten. 

Oh ok, als dat zo is dan zal ik dat onthouden voor een eventuele volgende keer. Ik bel bij Simyo en daar kan ik het al zien zodra mijn verbruik is verwerkt. 


Hoi @Mathal, welkom op het KPN Forum!

Wat vreemd dat er belminuten uit je bundel zijn gegaan na het bellen van en 0800-nummer. Deze nummers hoor je gratis te kunnen bellen namelijk!

Ik lees dat je met onze klantenservice contact zou opnemen hierover. Heb je dat inmiddels gedaan en is er meer duidelijk geworden? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag!


Hallo JoseHeb gebeld met de klantenservice. Een heel vriendelijke dame die mijn vraag of het 0800 nummer van de kpn gratis was positief beantwoordde. Op mijn vraag of alle 0800 nummers gratis waren, antwoordde ze ook positief. Toen ik mijn probleem voorlegde, begon ze te twijfelen en zei ze dat sommige 0800 nummers toch niet gratis waren. Toen zeiz e dat ik er toch niet voor hoefde te betalen als het van mijn bundel afging. Ze bood ook niet aan dit verder uit te zoeken. Kortom, ik vond haar vriendelijk, maar blijkbaar kon ze mij niet helpen

Ik heb het nu bij de ACM aangekaart. Ik vind het namelijk niet kunnen

Bedankt voor  je reactie


Toen ik mijn probleem voorlegde, begon ze te twijfelen en zei ze dat sommige 0800 nummers toch niet gratis waren.

Onzin, alle 0800 nummers zijn gratis, dit is wettelijk zo bepaald.

Zie deze pagina van de ACM.


José, kan jij wel iets betekenen?.Ik hoor van je.


@Mathal Zeker, want 0800-nummers horen niet van je belminuten af te gaan. Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam van de contracthouder en (bij ‘Persoonlijke opmerkingen’) het betreffende 06-nummer + de laatste 3 cijfers van je IBAN? Als je hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, ga ik voor je kijken.


José, alvast bedankt voor je hulp Ik heb mijn gegevens aangevuld met wat je vroeg

 

Fijne dag


Bedankt voor het invullen van je gegevens @Mathal. Het lijkt er inderdaad op dat er belminuten af zijn gegaan vanwege het bellen naar 0800 5090. Ik ga dit voor je laten uitzoeken! Zodra ik terugkoppeling heb, hoor je van me!


Heel fijn,

Je denkt dus dat dit opgelost zal worden?

 

Fijne  dag nog!


Hallo José, komen ze er niet uit bij KPN?


Hey @Mathal, het wordt nog uitgezocht! Zodra ik terugkoppeling heb, hoor je dat van mij!