Skip to main content

Ik heb een abonnement met onbeperkt bellen en data. Dus ik zit in een hotel met slechte Wifi en maak om online te komen en een wedstrijd op Ziggo te kijken gebruik van mijn telefoon. Krijg ik in de loop van de avond een melding dat 5GB van mijn data is verbruikt. Een half uur later heb ik (bijna) geen internet meer en krijg ik een melding dat ik aan mijn datalimiet zit.

Hoe kan dat?

Er zit een max aan per dag, dit om misbruik te voorkomen. 


O ja, en waarom moet je eerst, als je de “klantenservice”  van KPN belt, eerst door 35 menu's heen voordat ze je melden dat ze je tussen 8 uur 's morgens en 22.00 uur 's avonds te woord kunnen staan. Nog zo'n frustratie...


Dank je voor dit antwoord. Alleen waar staat dat in het verkooppraatje van KPN?


En...als er een max op staat, waarom heet dat dan “onbeperkt”?


Bij de algemene voorwaarden van het betreffende abonnement. 


En...als er een max op staat, waarom heet dat dan “onbeperkt”?


Er geldt een fair-use policy met een max aantal GB per dag. Dit is om misbruik te voorkomen (lees, bedrijven of consumenten die 4G als alternatief voor glasvezel gaan gebruiken).


Overigens staat dit bij “meer info” als je op het abonnement klikt:

 

Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 5 GB data? dan kun je zo vaak je wilt 1 GB data bijbestellen via sms of MijnKPN.


Veelgestelde vragen over unlimited data

 

Is onbeperkt internet écht onbeperkt?

Ja. Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 5GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 1GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

 

De stappen om dit aan te vragen via de MijnKPN app zijn als volgt:
Producten(onderin) → Jouw mobiele abonnement/06-nummer → Extra opties wijzigen of toevoegen → Extra MB's/min/sms → Gratis 1GB NL extra


Welkom op het forum @Wardje. MHamer en Ruud hebben je zo te zien al uitleg gegeven hierover, ik kan daar vrij weinig aan toevoegen :slight_smile:  Weet je daarmee voldoende en is het gelukt om de data toe te voegen?


Het "bijkopen" van extra mb's is inderdaad makkelijk via de app, alleen zit je wel met een flinke dip in je verbinding als hij over schakelt aan het eind van je bundel ( 5gb). Is dit te verhelpen?


Nee lijkt me van niet.