Skip to main content

Na een nieuwe iPhone ontvangen te hebben en deze weer gerestored dmv een iCloud backup was het niet mogelijk om mijn eSim mee te nemen van het oude toestel naar het nieuwe toestel (KPN ondersteunt het overzetten van eSim blijkbaar niet, want oude toestel was met iOS 17.0.3 up to date eergisteren). Dus op nieuwe toestel nieuwe eSim geinstalleerd. Oude toestel ondertussen gewist want nieuwe telefoon in gebruik en de apple watch ultra 2 vroeg keurig of ie over moest naar de nieuwe telefoon. Nu blijkt dus het volgende in de watch app: multisim geeft als status aan ‘niet actief’ onder ‘Mobiel netwerk’. Op de watch zelf staat bij abonnement ‘geen simkaart’. Blijkbaar wordt het apple watch simkaartje dus ook niet meegenomen doordat de eSim van het oude toestel ook niet mee kon. Andere opties dan ‘sim verwijderen’ heb ik niet. Dus sim verwijderen gekozen waarna het mogelijk is opnieuw multisim toe te voegen aan de watch……… nou ja………. nu loopt de boel dus stuk op “Deze Multisim is al in gebruik op een andere smartwatch”

 

Dus KPN zeg het maar. Hoe krijg ik deze simkaart nu geactiveerd? Mijn watch is ongewijzigd maar de sim blijkbaar door overgang naar nieuw toestel verwijderd. Kunnen jullie hem resetten of er iets mee doen? Wil hem graag weer actief hebben op de watch.

Na een paar belletjes naar KPN is dit opgelost. Wellicht informatief voor de rest: de multisim moest verwijderd worden. Dit is gedaan. Daarna bleek dat in een ander systeem de multisim verwijdering niet doorgekomen was (normaal gesproken gebeurt dat automatisch). Nadat de medewerker dit handmatig deed kreeg ik direct de SMS dat multisim gestopt was en kon ik de watch opnieuw activeren.