Skip to main content

Vorig jaar maart heb ik bij de KPN-winkel in Heerhugowaard een Samsung Galaxy A40 gekocht. Ik heb nu al enige tijd last van de melding ‘Geen SIM-kaart aanwezig’. Echt bloedirritant, omdat ik constant opnieuw de pincode van zowel de SIM-kaart als de schermvergrendeling moet intoetsen terwijl ik op mijn telefoon bezig ben, een podcast aan het luisteren ben of muziek aan het afspelen ben. Dat laatste is vooral in de auto strontvervelend. Wat moet ik hiermee? Heb de SIM-kaart al een paar keer opnieuw geplaatst, de telefoon gereset en teruggeplaatst naar fabrieksinstellingen.

Hallo @PeterT69 ,

Ik denk dat het tijd is voor een vervangend simkaartje. Dat kun je hier aanvragen : 

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

 

 


Hallo @PeterT69 ,

Ik denk dat het tijd is voor een vervangend simkaartje. Dat kun je hier aanvragen : 

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

 

 

Bedankt voor je antwoord Noordzee. De huidige is volgens mij nog geen jaar oud. Weet dat niet zeker, omdat het ook nog die uit mijn vorige toestel kan zijn. Voor de zekerheid vraag ik toch maar een nieuwe aan. 


Vorig jaar maart heb ik bij de KPN-winkel in Heerhugowaard een Samsung Galaxy A40 gekocht. Ik heb nu al enige tijd last van de melding ‘Geen SIM-kaart aanwezig’. Echt bloedirritant, omdat ik constant opnieuw de pincode van zowel de SIM-kaart als de schermvergrendeling moet intoetsen terwijl ik aan het internetten, telefoneren, een podcast aan het luisteren of muziek aan het afspelen ben. Dat laatste is vooral in de auto strontvervelend. Ik heb de SIM-kaart al een paar keer opnieuw geplaatst, de telefoon gereset en teruggeplaatst naar fabrieksinstellingen. Niets werkt.

Ik wil daarom een nieuwe simkaart aanvragen, maar als ik in mijnKPN op ‘3-in-1 simkaart aanvragen’ klik dan kom ik op de pagina met het overzicht van mijn gegevens terecht. Heel vreemd. Via welke weg ik het ook probeer, het eindresultaat is de overzichtspagina. Het moet toch heel makkelijk zijn om een nieuwe simkaart aan te vragen? Nu ben ik weer tijd kwijt om dit bericht te sturen en moet ik maar afwachten wanneer ik antwoord krijg. 

Hoe kom ik aan een nieuwe simkaart?

*admin: verplaatst naar je eigen topic


Hoi Peter, dat is inderdaad vreemd. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Hi Alex

Volgens mij heb ik alle relevante gegevens nu ingevuld.


Dankjewel, er is een nieuwe naar je onderweg. Hopelijk ligt het aan de simkaart, anders ligt het aan je toestel. Ik zie overigens dat het een dual-sim toestel is. Maakt het nog uit wanneer je de andere slot probeert?