Skip to main content
Vraag

Melding in MijnKPN app; niet verbonden met je KPN-wifi netwerk

• August 18, 2026
  • 1 reactie
  • 41 keer bekeken

HvE_forumbezoeker
Helper
Forum|alt.badge.img+4

Sinds vanochtend krijg ik in de mijn kpn app bij het ophalen van de gegevens van mijn wifinetwerk steeds de melding “Niet verbonden met je KPN-wifi thuis” . Heb een aantal zaken geprobeerd om dit zelf te verhelpen waaronder:

• Via wifi vanuit het hele huis internetten. Zowel vanaf mobiele telefoon als vanaf mijn laptop werkt dat;
  • Heb de app een keer uit- en aangezet;
  • Heb mijn telefoon een keer uit- en aangezet;
  • Heb gecontroleerd of ik nog een app update voor mijn kpn klaar heb staan. Dat is niet het geval;
  • Geen zichtbare storingsmeldingen op modem of superwifi versterker zichtbaar.

Of ik mijn modem een keer uit- en aan moet zetten weet ik niet. Alles werkt goed alleen het ophalen van de gegevens in de app lukt niet omdat er geen verbinding zou zijn volgens de app.

Ik weet niet of anderen deze melding ook krijgen en\of dat het iets te maken kan hebben met een laatste app update van de KPN app. Is er nog iets anders wat ik als gebruiker kan doen?

Met vriendelijke groet,

Henry 

18-08-26 11:34 Update (voor eenieder ter info):

Ik was vergeten om de controleren of mijn VPN op mijn mobiel aan of uit stond. Deze stond aan. Dan is het logisch dat de gegevens niet opgehaald kunnen worden. Nadat VPN uit was gezet werkt het weer en worden de gegevens wel opgehaald.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@HvE_forumbezoeker . Je maakt mijn leven lekker makkelijk :-)

Een VPN op de telefoon kan er inderdaad voor zorgen dat de MijnKPN-app niet goed kan vaststellen dat je met het KPN-wifi thuisnetwerk verbonden bent. Daardoor kan de melding ontstaan dat je niet met je KPN-wifi verbonden zou zijn, terwijl je verbinding zelf gewoon prima werkt.

Goed om te lezen dat na het uitschakelen van de VPN de gegevens weer netjes worden opgehaald. Je update is meteen nuttig voor andere klanten die tegen dezelfde melding aanlopen en misschien ook VPN hebben draaien. Scheelt weer een hoop onnodig modem aan- en uitzetten. 😉