Skip to main content

Ik zit momenteel in Griekenland maar krijg melding dat ik bijna mijn internetbundel heb overschreden maar Griekenland hoort bij de EU 

hoe kan dit?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Hallo @Diver welke regio bevind je je in Griekenland? Is dat soms dicht in de buurt van Turkije? Dan is de kans reëel dat een Turkse provider een sterker signaal levert dan een Griekse provider. Met netwerkkeuze op automatisch kiest jouw toestel dan ongemerkt voor dit sterkere signaal. Turkije valt buiten de EU regeling en dan valt dat datagebruik buiten je bundel.


Ik zit op Corfu licht tussen Italië en Griekenland 


Corfu is ook oppassen. Dat ligt voor de kust van Albanië en dat land valt ook buiten de EU regeling.

Vooral aan de (noord)oostkant van Corfu kan je toestel ongemerkt omschakelen naar een provider in Albanië. Heb je geen “welkom in Albanië” sms-je gehad? Zet je toestel handmatig vast op een Griekse provider en laat het toestel niet zelf kiezen.


Albanië hoort ook bij de EU maar ik zit op een provider van Corfu 

povider cosmote en wind gr, allebei van Griekenland 


Albanië valt echt buiten de EU regeling. Maakt geen deel uit van de EU.

Maar misschien is dat niet het probleem. Ben je niet gewoon door je abonnements bundel heen?


Ik heb nog 8,5gb dus is dat niet het probleem ik zal mijn rekeningoverzicht afwachten.

krijg deze vandaag als het goed is

Grtz Marco 


Albanië is geen lid van de E.U. Noch is het een kandidaat-lid (waarvoor de Roam Like Home regeling ook niet geldt).

Landen Europese Unie (rijksoverheid.nl)


Thnx voor de reacties zal het rekeningoverzicht afwachten 

Grtz Marco 


Gebruik je de ITV app? Stel de beeldkwaliteit voor kijken over 3G/4G in op laag. Dan is 't nog steeds flink met 1,5 uur per GB.


Kun je het verbruik niet gewoon inzien in de MijnKPN app op je toestel?


Heb vandaag overzicht gekregen en het was mijn fout

Ik had de telefoon op automatisch provider staan 😩

grtz Marco


@Diver bedankt voor de terugkoppeling Marco. Je bent niet de eerste op het forum die hiermee de mist in gaat en helaas ook niet de laatste denk ik. Het blijft oppassen aan de buitengrenzen van EU.


Hi @Diver, als je hem op automatische selectie hebt staan zoekt je toestel naar het sterkste netwerk en als je op Corfu bent, kan dat inderdaad betekenen dat je verbinding maakt met een netwerk in Albanië :disappointed_relieved:

Tip is inderdaad om je toestel handmatig vast te zetten op een Grieks netwerk, zoals @RBxx al aangaf. Op die manier kan het onmogelijk opnieuw fout gaan. Kan wel zijn dat je af en toe een ander netwerk moet selecteren, als je ergens anders op het eiland bent en ineens geen bereik meer hebt. In het buitenland komt het regelmatig voor dat een provider niet overal beschikbaar is. 


Hi @Diver, als je hem op automatische selectie hebt staan zoekt je toestel naar het sterkste netwerk en als je op Corfu bent, kan dat inderdaad betekenen dat je verbinding maakt met een netwerk in Albanië :disappointed_relieved:

Tip is inderdaad om je toestel handmatig vast te zetten op een Grieks netwerk, zoals @RBxx al aangaf. Op die manier kan het onmogelijk opnieuw fout gaan. Kan wel zijn dat je af en toe een ander netwerk moet selecteren, als je ergens anders op het eiland bent en ineens geen bereik meer hebt. In het buitenland komt het regelmatig voor dat een provider niet overal beschikbaar is. 

Thnx inmiddels al gedaan 👍


Top!

Ondanks deze tegenvaller, wel nog een heel fijn verblijf op Corfu gewenst :blush:🌞⛱️