Skip to main content

Als ik gebeld word met een vast nummer naar mijn mobiele nummer dat krijgt men of meteen de voicemail optie of te horen dat het nummer niet in gebruik is. Als men mij belt met een mobiele nummer dat is er niks aan de hand

Wie weet wat er speelt?

Apart probleem.

Echter: zitten die vaste nummers bij Ziggo?

En ben je nog niet zo lang geleden misschien van Vodafone naar KPN gegaan met je mobiele nummer?


Hoi Peter en bedankt voor je reactie en inderdaad een bijzonder maar ook een vervelend probleem. Zo probeerde de huisarts me recentelijk te bellen met zijn vaste nummer naar mijn mobiele nummer hetgeen dus niet lukte. Wel toen hij naar mijn vaste nummer belde. Ik weet niet welke providers mijn netwerk heeft als zij bellen met hun vast nummer naar mijn mobiele nummer. Het lukt mij dus ook niet en mijn vast nummer is bij KPN. Van een persoon weet ik het wel. Zij zit bij T-Mobile


Bijzonder. Het lijken dus vaste nummers van verschillende providers te zijn die jouw niet op je mobiel kunnen bellen.

Zelf belde je van af een kpn aansluiting en kreeg je geen verbinding met je (kpn-)mobiel. En een ander van af de vaste van T-mobile.

Dit overigens ter oriëntatie van de kpn moderator die hier nog zal komen.


Dag Peter en correct. Voordat ik jou ging beantwoorden eerst mezelf gebeld met vaste nummer KPN naar mobiele nummer KPN. Kreeg meteen de voicemail van mijn mobiel


Hi @RIchard Stolk. Dank je voor de duidelijke uitleg van het probleem. @PeterG heel erg bedankt voor het verder uitvragen! In dit geval zou ik graag in onze systemen willen duiken om te zien of er vanuit de techniek een reden is dat de oproepen niet binnenkomen. Zou je om die reden je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan ga ik verder voor je op onderzoek uit. 


Beste Bram en ik hoop dat ik aan je verzoek heb voldaan door mijn profiel zoveel als mogelijk in gevuld te hebben

Overigens lukte het me gisteren avond zelf om met mijn vaste telefoon verbinding te maken met mijn mobiel. Daarna lukte dit niet meer en kreeg mijn vaste telefoon meteen weer mijn voicemail op mijn mobiel

Ben benieuwd en groetjes


Euh, bedenk me dit nav je laatste bericht.

Niet toevallig '’niet storen'’ aan op de mobiel?

Als iemand dan belt dan krijgt ie direct voicemail (als dat aan staat). Verbreekt ie de verbinding en belt direct nogmaals dan gaat je telefoon wel over.

…. Als je het dus snel achter elkaar probeert / test dan en je krijgt dan af en toe wel verbinding kijk daar dan eens naar.


Check ook even of je de optie ‘houd onbekende bellers stil’ niet aangevinkt hebt.
Heb je dit actief, dan worden onbekende bellers direct naar de voicemail gestuurd. 


Beste Anneke- Anna en Peter en dank jullie wel voor het willen meedenken. Jullie suggesties gecheckt zonder gewenst resultaat.

Fijne zondag en blijf het erg vreemd vinden

Richard


@RIchard Stolk ik heb met de instellingen in je profiel gekeken naar de instellingen en die staan allemaal goed. Vanuit de techniek aan deze kant heb ik niet direct een reden om aan te nemen dat het daaraan ligt. Heb je de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen om te zien of het dan nog speelt? Als het probleem ook speelt op een ander toestel dan heb ik daarmee voldoende reden om onze technische dienst voor je aan te sturen. 


Beste Bram en hartelijk dank voor je bericht. Ik kan nu zeggen dat het probleem is opgelost dankzij de hulp van een vriend. Wil iedereen bedanken voor het meedenken. Groetjes Richard Stolk

 

 


opgelost dankzij de hulp van een vriend

Toch benieuwd wat het veroorzaakte.


Bleek dat optie afgeschermde nummer vaste telefoon niet verbinden was aangevinkt. Mijn vaste nummer is afgeschermd en dat van de huisarts bijvoorbeeld ook: vandaar dat dan meteen verbonden werd met voicemail. Hoop dat ik het helder heb geformuleerd


Aha. Ik snap het. Die heb ik uit staan, dus ook afgeschermde nummers kunnen bellen.

Een huisarts met afgeschermd nummer “anoniem” dus. Het moet niet gekker worden. Dat vind ik écht idioot.


Hoi Peter en door de huisarts kwam ik er achter. Hij probeerde me met zijn "anonieme" vaste telefoon te bellen en kreeg steeds de voicemail. Dus toen hij aan de deur stond zei ik dat in gewoon thuis was en geen telefoon had gehoord