Skip to main content
Beantwoord

Met dual sim telefoon ontvang ik sinds kort geen sms via de KPN simkaart

• January 18, 2022
  • 9 reacties
  • 723 keer bekeken

hans rutjens heb  een dual sim telefoon maar kan sinds kort geen sms via pkn sim ontvangen kan kpn sim ook niet instellen als stadaard sms sim

Beste antwoord door Bart van KPN

In een ander toestel werkt het dus wel. Dan zit het inderdaad in het toestel dat je gebruikt. Dit kan inderdaad wel door een update komen. Want is het sindsdien aan het licht gekomen? Want dan kun je het beste even contact zoeken met de fabrikant van het toestel. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • January 20, 2022

Hoi @hans rutjens, welkom hier.

Je kan dus geen sms’jes ontvangen. Wel versturen? En heb je de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Kun je dan wel sms’jes ontvangen? Want in dat geval zit het in het toestel. Kun je dan nog niets ontvangen, dan zit het in de aansluiting. Je kan dan eerst een vervangende simkaart proberen. 

Maar als je de sim al niet als standaard kan instellen vermoed ik dat het gaat om een toestelprobleem. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2022

Ga het proberen thanks

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2022

beide sims in ander toestel gedaan daar geprobeerd daarna terug in eigen toestel lijkt nu stabiel te werken

afwachten of het blijft

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • January 20, 2022

Dat klinkt goed. Hopelijk blijft het zo. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2022

Zeker omdat we nu vaker moeten inloggen met SMS code

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • January 21, 2022

Snap ik heel goed. 

Mocht er weer wat zijn, laat het dan weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2022

als mijn  vrouw mij een sms stuurt dus meteen als ze op send drukt vallen beide simkaarten uit sim 1 kpn sim2 vodafone maar gebeurt niet altijd beide kaarten melden geen service

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2022

hebben de simkaarten in gebruiks telefoon van plaats gewisseld dus kpn in slot 2 visa versa geen op lossing kpn kaart in oude telefoon sms dienst werkt kan update telefoon dit probleem veroorzaken

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2022

In een ander toestel werkt het dus wel. Dan zit het inderdaad in het toestel dat je gebruikt. Dit kan inderdaad wel door een update komen. Want is het sindsdien aan het licht gekomen? Want dan kun je het beste even contact zoeken met de fabrikant van het toestel.