Skip to main content

hans rutjens heb  een dual sim telefoon maar kan sinds kort geen sms via pkn sim ontvangen kan kpn sim ook niet instellen als stadaard sms sim

Hoi @hans rutjens, welkom hier.

Je kan dus geen sms’jes ontvangen. Wel versturen? En heb je de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Kun je dan wel sms’jes ontvangen? Want in dat geval zit het in het toestel. Kun je dan nog niets ontvangen, dan zit het in de aansluiting. Je kan dan eerst een vervangende simkaart proberen. 

Maar als je de sim al niet als standaard kan instellen vermoed ik dat het gaat om een toestelprobleem. 


Ga het proberen thanks


beide sims in ander toestel gedaan daar geprobeerd daarna terug in eigen toestel lijkt nu stabiel te werken

afwachten of het blijft


Dat klinkt goed. Hopelijk blijft het zo. 


Zeker omdat we nu vaker moeten inloggen met SMS code


Snap ik heel goed. 

Mocht er weer wat zijn, laat het dan weten. 


als mijn  vrouw mij een sms stuurt dus meteen als ze op send drukt vallen beide simkaarten uit sim 1 kpn sim2 vodafone maar gebeurt niet altijd beide kaarten melden geen service


hebben de simkaarten in gebruiks telefoon van plaats gewisseld dus kpn in slot 2 visa versa geen op lossing kpn kaart in oude telefoon sms dienst werkt kan update telefoon dit probleem veroorzaken


In een ander toestel werkt het dus wel. Dan zit het inderdaad in het toestel dat je gebruikt. Dit kan inderdaad wel door een update komen. Want is het sindsdien aan het licht gekomen? Want dan kun je het beste even contact zoeken met de fabrikant van het toestel.