Skip to main content

Als ik de beschrijving op de KPN site lees is me niet duidelijk of ik met de 2000 MB/sms/min bundel wel of niet binnen de USA kan bellen. Er staat dat buitenland naar buitenland niet kan (naar Nederland wel) maar wordt binnen de USA dan gezien als buitenland naar buitenland?

of is het sowieso verstandiger om een Amerikaanse simkaart aan te schaffen bv via www.airporttelecom.nl ?

Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes, Lidy

Welkom op het forum 🙂

Klopt. 

Als je in Amerika bent en je belt naar een Amerikaans nummer dan heb je te maken met het buiten EU tarief voordeellanden. Daar is geen bundel voor. 

Bellen is dan 1 euro per minuut. 

MAAR. Als je een bekende belt dan doe je dat gewoon via WhatsApp. Audio Bellen is maar beetje data. 


Dank je Peter, maar het gaat me juist om te kunnen bellen naar een Amerikaans nummer, bv een hotel of restaurant.

Het lijkt er dus op dat ik dan beter een Amerikaans prepaid kaartje kan kopen waarmee ik onbeperkt naar Nederland of binnen Amerika kan bellen en ook nog onbeperkte data heb.


Peter, ik vind in een andere vraag het volgende antwoord van je over gebruik Supervoordeel bundel (dat is die 2000 KB/sms/min volgens mij). Daar lijk je aan te geven dat bellen binnen de USA dus wél binnen de bundel valt of begrijp ik het nou nog steeds verkeerd?


Voorwaarden SUPER VOORDEEL bundel

Supervoordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?
  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel

Peter, ik vind in een andere vraag het volgende antwoord van je over gebruik Supervoordeel bundel (dat is die 2000 KB/sms/min volgens mij). Daar lijk je aan te geven dat bellen binnen de USA dus wél binnen de bundel valt of begrijp ik het nou nog steeds verkeerd?


Voorwaarden SUPER VOORDEEL bundel

Supervoordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?
  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel

Ik ben nog even gaan spitten en onderaan http://kpn.com/buitenland vind ik inderdaad terug dat bellen in het land waar je je bevindt ook binnen die bundel valt.

Zie ' bellen en internetten met de voordeelbundels voor buiten de EU '.

Dat was niet duidelijk op de pagina buitenland-> zo werkt het buiten de EU. 


Wat goed Peter, dank voor al je moeite! Goed om te weten.

Het is natuurlijk het makkelijkst als je gewoon je eigen nummer houdt enzo in plaats van een tijdelijk Amerikaans nummer.

groetjes, Lidy