Skip to main content
Beantwoord

Midden in de nacht sms ontvangen over nieuwe databundel

• May 17, 2026
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Vannacht kreeg ik ineens een SMS dat de nieuwe databundel is ingegaan. 

Dat heb ik nog nooit gehad (en wil dat uiteraard ook niet). Lang geleden heb ik al mijn recht van verzet uitgeoefend bij KPN.

Hoe kan het dat er ineens ongevraagde SMS’en verstuurd worden door KPN (SPAM) en dan ook nog in het holst van de nacht ?

Waar kan ik dat definitief UITZETTEN … dit is gewoon SPAM!!!

Ik zag al veel meer van dit soort posts, en dat je dan moet gaan bellen met klantenservice die het niet weet of zegt dat het niet kan.
@KPN  IS het niet eens tijd dat mensen dit ZELF uit kunnen zetten, of beter nog… helemaal niet versturen dergelijke SMS’en? (oftewel een OPT IN ipv een lastige en verveldene OPT OUT ?)

Beste antwoord door barts

Ook via Messenger contact gehad. Daar kunnen ze het schijnbaar uit zetten. Ben benieuwd of het dan ook weer definitef weg blijft.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • May 17, 2026

Ook via Messenger contact gehad. Daar kunnen ze het schijnbaar uit zetten. Ben benieuwd of het dan ook weer definitef weg blijft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 19, 2026

Goedemorgen ​@barts en bedankt voor jouw bericht :)
Goed om te lezen dat je ondertussen ook al contact hebt gehad met onze collega's van KPN Webcare 💪🏻

Klopt hoor, volgende maand zou je deze sms niet meer moeten ontvangen!

Het is alleen geen spam, je bent natuurlijk klant van ons en het enige wat we doen is je informeren over je nieuwe bundel. Als het om spam zou gaan dan zou er sprake moeten zijn van kwade intenties en dat is natuurlijk niet het geval! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 19, 2026

Het is alleen geen spam, je bent natuurlijk klant van ons en het enige wat we doen is je informeren over je nieuwe bundel. Als het om spam zou gaan dan zou er sprake moeten zijn van kwade intenties en dat is natuurlijk niet het geval! 

Als je ergens iets van 15 of 20 jaar nooit zo'n SMS hebt gehad, en dan ineens zonder aankondiging midden in de nacht getrakteerd wordt op een ONGEVRAAGDE SMS. dan valt dat echt wel onder de noemer SPAM. Het heeft geen (ja echt nul komma nul) toegevoegde waarde, maar het is 5000% storend. 

De manager die dit bedacht heeft bij KPN zouden ze wat mij betreft op staande voet mogen ontslaan vanwege de enorme annoyance die hij/zij veroorzaakt met ongevraagde sms’en op de meest verschrikkelijke tijdstippen. DENK eerst na voordat je zoiets gaat verzinnen !

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Ik heb daar nooit last van ​@barts , maar ik heb de telefoon 's nachts dan ook uit staan, want dan slaap ik.😎

Maar als je de telefoon wel aan hebt staan, om wat voor reden dan ook, zou je het geluid ook kunnen dempen van de SMS.