Skip to main content

Heb trouwens  toch nog een vraag voor @Maja_ 

Ik heb namelijk nog geen antwoord op de vraag waarom mijn huidige bundel op dit moment 6 dagen geldig is, dus tot 8/12. Want de ingangsdatum van mijn abo is: 16-11-2021

Dan zou mijn huidige bundel toch geldig moeten zijn tot 16/12?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ik moet zeggen dat jullie het er niet gemakkelijker op maken: verschillende abonnementsvormen, verschillende voorwaarden, afwijkende ingangsdatum v.d. databundel en dan ook nog een cadeau van 5GB.

 

Ik heb namelijk nog geen antwoord op de vraag waarom mijn huidige bundel op dit moment 6 dagen geldig is, dus tot 8/12. Want de ingangsdatum van mijn abo is: 16-11-2021

Dan zou mijn huidige bundel toch geldig moeten zijn tot 16/12?

Het wordt er voor onszelf ook niet makkelijker op met de nieuwe manier van factureren, dat alles start op de 1e van de maand is een stuk simpeler en overzichtelijker :sweat_smile: Hier duik ik nog weer even in!


Ik heb je even een eigen topic gegeven @Katana321, heb er nu met meerdere collega's naar gekeken en we kunnen niet echt een duidelijk antwoord op de vraag vinden. Zullen we afspreken dat we jouw volgende factuur even afwachten? Daarop is te zien van wanneer tot wanneer je bundel nu loopt, en vind automatisch een verrekening plaats van abonnementskosten als er een afwijking is ontstaan doordat de ingangsdatum van de bundel niet correspondeert met de ingansdatum van je contract. 

Zo lang die factuur er niet is, kan ik zelf helaas niet inzien hoe dit bij jou in de praktijk uit zal vallen, sorry daarvoor. Zou je hier een gil willen geven zodra je het bericht ontvangt dat je factuur klaar staat in MijnKPN? Dan pak ik hem er direct bij om met je mee te kijken!


Wanneer heeft u de huidige bundel gekregen?


Wanneer heeft u de huidige bundel gekregen?

Op 1/12 en was toen 7 dagen geldig.


Hoi @Katana321 ,

Is het niet zo dat de 16-dag van de maand de factuurdatum is? Want dat is vaak een andere datum dan de startdatum van het abonnement. 


Hoi @Katana321 ,

Is het niet zo dat de 16-dag van de maand de factuurdatum is? Want dat is vaak een andere datum dan de startdatum van het abonnement. 

@Noordzee ik heb even naar de facturen van de afgelopen maanden gekeken. Die facturen kreeg ik altijd zo rond de 9e a 10e van de maand. De periode waarover de factuur dan ging was dan van de 1e tot de laatste dag van de maand. En mijn maandbundel ging in op de 1e.
Blijkbaar is er nu wat veranderd bij kpn. Deze maand is onoverzichtelijk. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het in januari gaat.


OK, afwachten maar. 

In de oude situatie liep jouw abonnement vanaf de 1-ste dag van de maand en de factuur kwam dan zeg maar op de 9-de dag. (8 dagen later) Logisch natuurlijk dat het enkele dagen later is, want dan zijn alle kosten in de hele voorgaande periode hierin meegenomen. 

Vandaar ook mijn suggestie dat nu de startdatum de  8-ste dag van de maand is, dat de factuur dan ook wat later komt, dus bv op de 16-de dag van de maand. (dan ook weer 8 dagen later) 

Het is maar een idee hoor, je gaat het vanzelf zien als de eerste factuur komt.  


Zelf heb ik het vermoeden dat je bundel nu gekoppeld is aan je factuurdatum, en niet zo zeer aan de ingangsdatum van je nieuwe contract. Eerder was de ingangsdatum van de bundel immers ook niet gekoppeld aan je contractdatum, tenzij je contract toevallig inging op de 1e van de maand. Helemaal zeker weten doe ik het niet, als de factuur gepubliceerd is zullen we wel gaan zien of dit vermoeden klopt :slight_smile:


Zelf heb ik het vermoeden dat je bundel nu gekoppeld is aan je factuurdatum, en niet zo zeer aan de ingangsdatum van je nieuwe contract. 

@Katana321 @Maja_ 

Dat is precies wat ik in de reactie hierboven probeer uit te leggen. Want ik vermoed dat dus ook. 


Heb nu al in de app een beter overzicht hoe het zit. Want vandaag kreeg ik keurig een sms'je dat vandaag mijn nieuwe factuurmaand ingaat samen met de nieuwe data-bundel/maand.

In de app wordt het nu ook allemaal keurig aangegeven.

Het is idd zo dat alleen mijn eigen abo op de de 9e van de maand begint qua databundel. De andere abo's binnen mijn gezin staan nog steeds op de 1e van de maand.


In de app wordt het nu ook allemaal keurig aangegeven.

Het is idd zo dat alleen mijn eigen abo op de de 9e van de maand begint qua databundel. De andere abo's binnen mijn gezin staan nog steeds op de 1e van de maand.

Dan ben ik nu wel nog steeds benieuwd of je van het 5GB kadootje gebruik kan maken zonder dat je de eerste negen dagen van januari zonder data komt te zitten.


Dan ben ik nu wel nog steeds benieuwd of je van het 5GB kadootje gebruik kan maken zonder dat je de eerste negen dagen van januari zonder data komt te zitten.

Dat is idd nog wel de vraag. In de app wordt dat op één hoop gegooid en kan ik niet zien van welke bundel het nu eigenlijk af gaat. Wel zie ik in MijnKPN staan dat in de wachtrij staat: “Binnen NL & EU” Dat is dus het kadootje van KPN.

Het zou het allemaal overzichtelijker maken @Maja_ als daar iets anders zou staan. Bijv.: “Kadootje van KPN".

Maar goed, zo'n grootverbruiker ben ik nu ook weer niet. Thuis en op het werk aan de wifi, dus data genoeg.


Maar goed, zo'n grootverbruiker ben ik nu ook weer niet. Thuis en op het werk aan de wifi, dus data genoeg.

Jij wellicht niet, maar er zullen vast en zeker legio andere abonnees zijn voor wie het antwoord op deze vraag wel interessant is.

Ik hoop dat @Maja_ dan ook nog duidelijkheid zal verschaffen.


Heb nu al in de app een beter overzicht hoe het zit. Want vandaag kreeg ik keurig een sms'je dat vandaag mijn nieuwe factuurmaand ingaat samen met de nieuwe data-bundel/maand.

In de app wordt het nu ook allemaal keurig aangegeven.

Het is idd zo dat alleen mijn eigen abo op de de 9e van de maand begint qua databundel. De andere abo's binnen mijn gezin staan nog steeds op de 1e van de maand.

Ah, fijn dat het nu allemaal duidelijk vermeld wordt op de factuur!

Maar goed, zo'n grootverbruiker ben ik nu ook weer niet. Thuis en op het werk aan de wifi, dus data genoeg.

Jij wellicht niet, maar er zullen vast en zeker legio andere abonnees zijn die voor wie het antwoord op deze vraag wel interessant is.

Ik hoop dat @Maja_ dan ook nog duidelijkheid zal verschaffen.

Er is duidelijkheid maar daarmee ook slecht nieuws. We hebben als reactie ontvangen dat het inderdaad zo is dat men zonder data zit als de nieuwe bundel niet op 01-01 ingaat en de bundel van december wel op is verbruikt. Dit is behoorlijk krom, maar technisch niet anders te regelen. Volgend jaar zal een veel groter deel van onze klanten met dit nieuwe bundelsysteem te maken hebben en zal het eventuele december cadeau (als dat überhaupt weer op deze manier van toepassing is) anders in worden gericht. Flinke pech dus voor de mensen die hier nu al mee te maken hebben :grimacing:


@Maja_  Als mijn verlengde abbonementen in februari een doorstart vinden, kan het dan gebeurden dat de nieuwe bundel op een andere datum ingaat? Ik heb al een verlenging gedaan maar er zit wat tijd tussen twee abbonementen. Nu heb ik onbeperkt en is het automatische om mijn vrouw elke eerste van de maand MBs te geven.

 

 


@Maja_  Als mijn verlengde abbonementen in februari een doorstart vinden, kan het dan gebeurden dat de nieuwe bundel op een andere datum ingaat? Ik heb al een verlenging gedaan maar er zit wat tijd tussen twee abbonementen. Nu heb ik onbeperkt en is het automatische om mijn vrouw elke eerste van de maand MBs te geven.

De kans is inderdaad groot dat jouw bundel na de verlenging gaat starten op je factuurdatum. Door jou gedeelde Mb's gaan daarbij geldig zijn tot het einde van jouw bundel (dus niet tot het einde van die van haar). Uiteraard kan je alsnog op de 1e Mb's met je vrouw delen, maar dit kan ook op elke andere gewenste dag van de maand :slight_smile: