Skip to main content

Beste, mijn hotspot is ineens weg. Ik heb alles geprobeerd met de tips die ik overal heb gelezen. Mijn telefoon geeft aan contact op te nemen met kpn voor voor configureren voor hotspot.

Kunnen jullie mij helpen om mijn hotspot terug te krijgen zodat ik ook zonder WiFi internet heb.

 

groetejs Charlotte

Beste, mijn hotspot is ineens weg. Ik heb alles geprobeerd met de tips die ik overal heb gelezen. Mijn telefoon geeft aan contact op te nemen met kpn voor voor configureren voor hotspot.

Kunnen jullie mij helpen om mijn hotspot terug te krijgen zodat ik ook zonder WiFi internet heb.

 

groetejs Charlotte

Hallo @Cl1311 , bedoel je dat je geen mobiel internet hebt via 4G/5G of bedoel je iets anders met een hotspot?

 


Ik heb inderdaad geen internet (4G) meer, ik verblijf in Spanje en opeens deed mijn internet het niet meer. Zag later dat mijn mobiele hotspot ook is verdwenen. Denk dat dit samen hangt. Ik kan wel gebruik maken van internet via een WiFi verbinding maar is wel handig als ik mijn normale internet weer kan gebruiken.


De Hotspot in je mobiel gaat vanzelf uit als er geen apparaten gebruik van maken. Bv je zet je laptop uit. Na ongeveer een uurtje gaat de Hotspot uit om batterij van je mobiel te besparen. Hotspot weer aantikken en het werkt weer.

Maar… je geeft aan nu sowieso geen internet via 4G op je telefoon te krijgen? 

Zie in eerste instantie eens deze stappen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/storing-mobiel-internet.htm


Hi @Cl1311, welkom! 

Ik heb inderdaad geen internet (4G) meer, ik verblijf in Spanje en opeens deed mijn internet het niet meer. Zag later dat mijn mobiele hotspot ook is verdwenen. Denk dat dit samen hangt. Ik kan wel gebruik maken van internet via een WiFi verbinding maar is wel handig als ik mijn normale internet weer kan gebruiken.

Lastig dat je in Spanje ineens geen mobiel internet hebt. Ik vermoed inderdaad ook dat het niet werken van je verbinding en uit zijn van je hotspot met elkaar te maken heeft. Gelukkig is er al hulp toegesneld! 

De Hotspot in je mobiel gaat vanzelf uit als er geen apparaten gebruik van maken. Bv je zet je laptop uit. Na ongeveer een uurtje gaat de Hotspot uit om batterij van je mobiel te besparen. Hotspot weer aantikken en het werkt weer.

Maar… je geeft aan nu sowieso geen internet via 4G op je telefoon te krijgen? 

Zie in eerste instantie eens deze stappen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/storing-mobiel-internet.htm

Ben je eruit gekomen met deze vragen en tips van PeterG?