Skip to main content
Vraag

Mijn iPhone 16 Pro Max loopt snel leeg

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Jelle van Damme
Deelnemer

Mijn IPhone 16 Pro Max loopt heel snel leeg, wat kan ik doen? Ik luister veel muziek, en was binnen 7,5 uur 60% verloren door muziek luisteren.

Ik zit wel enkel op 5G. Wat kan ik hieraan doen?

(Ik heb me iPhone bij kpn gekocht in september 2025.)

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 3, 2026

Beste ​@Jelle van Damme misschien heb je iets aan onderstaand antwoord:

Hoe snel loopt een telefoonbatterij leeg?

Hoe lang gaat een telefoonbatterij mee bij normaal gebruik? Gemiddeld gaat een telefoonbatterij tussen de 8 en 12 uur mee bij normaal gebruik, afhankelijk van factoren zoals schermhelderheid, apps die op de achtergrond draaien en het gebruik van energieverslindende functies zoals GPS en streaming.

Dus jouw batterij gaat dus best wel lang mee.

Je kunt je mobiel ook op 4G zetten, scheelt ook een boel stroom, zonder dat je op kwaliteit van de verbinding inboet.

Jelle van Damme
Deelnemer

Mijn GPS staat altijd uit. Altijd aan staat ook uit.

Heb zelf ook altijd energiebesparende modus aanstaan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Jelle van Damme. Welkom op de KPN Community! De iPhone 16 Pro Max heeft normaal gesproken een sterke batterij. 60% in 7,5 uur muziek luisteren op 5G kan verklaarbaar zijn. Ik help je graag op weg met een paar tips.

• Luister je via streaming op 5G? Als je muziek streamt (bijvoorbeeld via Spotify of Apple Music) en constant op 5G zit blijft je telefoon continu data ophalen en met 5G verbruik je meer energie dan wifi. Ook wanneer je scherm tussendoor actief blijft verbruikt je meer energie. 
  • Check je batterijverbruik. Ga naar: Instellingen, Batterij. Daar zie je welke apps het meeste verbruiken of je scherm veel actief is geweest en of er achtergrondactiviteit is. Zie je daar een muziek app die extreem veel achtergrondactiviteit gebruikt? Dan kan daar iets misgaan.
  • Bluetooth kost ook extra energie, al zou dat niet heel veel moeten zijn.

Handige energie bespaartips:

• Download je afspeellijsten vooraf via wifi en luister offline

• Schermhelderheid iets lager zetten

• Controleren of je iOS up-to-date is

Luister je vooral via streaming op 5G met je scherm aan, of staat je scherm meestal uit tijdens het luisteren?

Â