Skip to main content
Beantwoord

Mijn iPhone hotspot werkt niet met mijn Tesla

• 13 januari 2025
  • 72 reacties
  • 1624 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 februari 2025

Zelfde issue, Iphone 16 pro/KPN business op e-sim/M3 2024. Als ik op dezelfde telefoon switch naar Vodafone op een fysieke sim dan werkt het wel meteen. Ik heb portalmmm.nl nog niet geprobeerd en helaas ook geen eenvoudige mogelijkheid om het op een ander toestel te proberen. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 februari 2025

Ik heb hetzelfde probleem. iPhone 15 en KPN e-sim, maar dit als hotspot gebruiken voor mijn Tesla werkt niet, terwijl mijn zakelijke iPhone met Odido geen enkel probleem oplevert (maar die mag hiervoor eigenlijk niet gebruikt worden). Ook al geprobeerd APN te veranderen, maar zonder succes.

Toch de premium connectivity van Tesla voor 10 euro per maand moeten afsluiten om Spotify te luisteren, wat best zuur is aangezien dit qua data helemaal niet had gehoeven, omdat mijn KPN abonnement voldoende is. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 2 februari 2025

@Alex van KPN Ik zie in dit topic nu meer dan incidentele problemen, kan KPN hierin iets betekenen?

• Topper
  • 10 reacties
  • 2 februari 2025

Iemand al eens de schakelaar maximaliseer de compatibiliteit aangezet?

maakt dit nog verschil?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 februari 2025
Meid00rn schreef:

Iemand al eens de schakelaar maximaliseer de compatibiliteit aangezet?

maakt dit nog verschil?

Geprobeerd, geen verschil. Wat deze instelling doet is een 2.4gHz signaal uitzenden in plaats van 5gHz. Tesla kan met beide frequenties overweg.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

MY LR 2024, iPhone 15 Pro Max (eSIM) met precies hetzelfde issue.

Ik ga vanavond de “advancedinternet” APN proberen.

Klinkt gek… Maar ik ben heel blij dat ik dus niet de enige ben met dit probleem. Ik ben maar even gestopt met proberen gezien mijn vriendin haar telefoon het zelfde probleem heeft (iphone 15 pro) met KPN sim...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23231 reacties
  • 3 februari 2025

Allereerst bedankt voor jullie meldingen. Ik neem dit mee en ga hier navraag over doen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3338 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Allereerst bedankt voor jullie meldingen. Ik neem dit mee en ga hier navraag over doen. 

Het is toch duidelijk waar het ligt:

1. APN Internet is een IPv6 only netwerk
  2. Tesla OS kan omgaan met IPv6, maar zijn Wifi is IPv4 only
  3. iPhone geeft bij IPv6 only netwerk alleen IPv6 door aan hotspot en bij IPv4 only ook alleen IPv4 aan hotspot, bij Dualstak worden beide IPv6/IPv4 doorgegeven.
  4. APN portalmmm.nl is IPv4 only, maar schijnt alleen te werken bij klanten met oude abonnementen.

TDN schreef:
Alex van KPN schreef:

Het is toch duidelijk waar het ligt:

1. APN Internet is een IPv6 only netwerk
  2. Tesla OS kan omgaan met IPv6, maar zijn Wifi is IPv4 only
  3. iPhone geeft bij IPv6 only netwerk alleen IPv6 door aan hotspot en bij IPv4 only ook alleen IPv4 aan hotspot, bij Dualstak worden beide IPv6/IPv4 doorgegeven.
  4. APN portalmmm.nl is IPv4 only, maar schijnt alleen te werken bij klanten met oude abonnementen.

Is er geen andere APN met IPv4? En inderdaad bij mij werkt deze niet, mijn abbo is afgeloten in 2024 december.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025
sander89109 schreef:

Dit heeft gewerkt, maar komt met nogal wat nadelen: https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 februari 2025
sander89109 schreef:
sander89109 schreef:

Dit heeft gewerkt, maar komt met nogal wat nadelen: https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html

advancedinternet werkt bij mij helemaal niet. Zowel laptop als Tesla niet. Laptop geeft aan '’verbonden, geen internet'’. Weer DHCP server problemen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23231 reacties
  • 4 februari 2025

Hi all, 

Ik heb zelf geen Tesla, dus ik wil even een check doen nog. De Tesla heeft zelf een sim met een Personal Hotspot waar de iPhone gebruik van kan maken. Jullie hebben het over de Hotspot van de iPhone, maar kunnen jullie met de iPhone wel gewoon verbinden met de Hotspot van de Tesla?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Hi all, 

Ik heb zelf geen Tesla.., dus ik wil even een check doen nog. De Tesla heeft zelf een sim met een Personal Hotspot waar de iPhone gebruik van kan maken. Jullie hebben het over de Hotspot van de iPhone, maar kunnen jullie met de iPhone wel gewoon verbinden met de Hotspot van de Tesla?

Ik weet niet wat jouw bron is van deze informatie, maar de Model 3 heeft zeker geen eigen hotspot. Wel een LTE-verbinding, maar die is voor de auto zelf daar kun je geen verbinding meer maken met je telefoon.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3338 reacties
  • 4 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Jullie hebben het over de Hotspot van de iPhone, maar kunnen jullie met de iPhone wel gewoon verbinden met de Hotspot van de Tesla?

Zoals al geschreven, Tesla kan omgaan met IPv6, maar zijn WIFI is IPv4 only. Dat kan je makkelijk zien, in Testla kan je op een IPv6 only website gaan, maar een telefoon verbonden met Tesla hotspot kan deze website niet bereiken.

• Topper
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025
TDN schreef:
Alex van KPN schreef:

Jullie hebben het over de Hotspot van de iPhone, maar kunnen jullie met de iPhone wel gewoon verbinden met de Hotspot van de Tesla?

Zoals al geschreven, Tesla kan omgaan met IPv6, maar zijn WIFI is IPv4 only. Dat kan je makkelijk zien, in Testla kan je op een IPv6 only website gaan, maar een telefoon verbonden met Tesla hotspot kan deze website niet bereiken.

Welke Tesla hotspot?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3338 reacties
  • 4 februari 2025
01KJ schreef:

Welke Tesla hotspot?

Je kan via dashboard of Tesla App de hotspot inschakelen en andere apparaten kunnen internet gebruiken via ingebouwde sim in Tesla. Je moet wel Premium Connectivity hebben.

• Topper
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025
TDN schreef:
01KJ schreef:

Welke Tesla hotspot?

Je kan via dashboard of Tesla App de hotspot inschakelen en andere apparaten kunnen internet gebruiken via ingebouwde sim in Tesla. Je moet wel Premium Connectivity hebben.

Ook aan jou de vraag: waar haal je deze info vandaan? Heb je zelf een Tesla? Ik heb nu in 2 jaar 2 verschilende Tesla’s Model 3 gehad en deze functionaliteit nog nooit gezien. Premium Connectivity is geactiveerd.

Klopt het dat je via Google deze site hebt gevonden en als bron gebruikt: https://www-carlinkitfactory-com

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3338 reacties
  • 4 februari 2025
01KJ schreef:
TDN schreef:
01KJ schreef:

Welke Tesla hotspot?

Ook aan jou de vraag: waar haal je deze info vandaan? Heb je zelf een Tesla? Ik heb nu in 2 jaar 2 verschilende Tesla’s Model 3 gehad en deze functionaliteit nog nooit gezien. Premium Connectivity is geactiveerd.

In Dashboard op Tab Controls kan je de functie hotspot onder LTE activeren.

• Topper
  • 18 reacties
  • 4 februari 2025

Laat eens een foto zien. Nogmaals: wat is je bron? In de handleiding komt deze optie geheel niet voor.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 februari 2025
TDN schreef:
01KJ schreef:
TDN schreef:
01KJ schreef:

Welke Tesla hotspot?

In Dashboard op Tab Controls kan je de functie hotspot onder LTE activeren.

Dit is niet mogelijk. Tevens ook nooit mogelijk geweest. Tenzij je de auto gaat rooten in het Linux systeem wat er achter draait maar dat slaat nergens op.

• Topper
  • 18 reacties
  • 5 februari 2025
Mark met een K schreef:
sander89109 schreef:
sander89109 schreef:

advancedinternet werkt bij mij helemaal niet. Zowel laptop als Tesla niet. Laptop geeft aan '’verbonden, geen internet'’. Weer DHCP server problemen.

Zie onderstaand topic. Advancedinternet werkt niet met recente abonnementen. Datzelfde geldt kennelijk voor portalmmm.nl en verklaart waarom deze instellingen voor sommigen hier wel of geen oplossing bieden. Met een recent abonnement ben je dus de sjaak en werkt er niets.

• Topper
  • 43 reacties
  • 7 februari 2025

Ook hier hetzelfde probleem. Nieuw abonnement en een iPhone 16 pro Max en mijn tesla model 3 wilt ook niet verbinden. Portalmmm.nl noch advancedinternet het probleem lijkt mij duidelijk en simpel op te lossen door een nieuwe apn aan te maken of nieuwe abonnees toegang te geven tot de oude apns. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 7 februari 2025

@TDN  kun je je bron nog noemen? Na een hoop stellige uitspraken blijft het wel opvallend stil.

Reageer