Skip to main content

Voorheen een Telfort abbonement. Zonder problemen deze meegegaan naar KPN. Tot op deze maand zijn opeens mijn MB’s verlaagd van 46 naar 23. Hoe kan dit?!

Als dit gaat om Mbps dus snelheid van uw internet, Heb ik even wat controlle vraagjes voor u.

Indien u een V10 Modem heeft kijkt u eens op de zijde waar de kabels naar binnen en dan specifiek bij het grijze DSL poortje, Daar zitten 2 lampjes een L1 en L2  kunt u aangeven wat hiervan brand ?

Tevens kunt u uw gegevens invullen in uw forumprofiel dat zodra een moderator hier langs komt gelijk het e.e.a voor u kan nakijken.


Hi. Nee, het gaat om mijn mobiele abonnement. Deze is zomaar aangepast, tegen dezelfde maandkosten.


Maar bij mobiele data pakketten hebben we het toch zeker niet over MBs  maar over pakketen van GBs ?


Je hebt gelijk. GB’s.


Maar dus van 46Gb naar 23Gb.

Moet wel zeggen dat dit appartement getallen zijn, Meestal is het

  • 1Gb
  • 3GB
  • 5GB
  • 10GB
  • 15GB
  • Onbeperkt 

Zoiets heb nooit echt 46 of 23 gezien, Kunt u anders een foto plaatsen waar dit uit blijkt of een printscreen.


Maar dus van 46Gb naar 23Gb.

Moet wel zeggen dat dit appartement getallen zijn, Meestal is het

  • 1Gb
  • 3GB
  • 5GB
  • 10GB
  • 15GB
  • Onbeperkt 

Zoiets heb nooit echt 46 of 23 gezien, Kunt u anders een foto plaatsen waar dit uit blijkt of een printscreen.

Hier ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar @LaurensZalm.

@Internetvannu zou je de vraag van Laurens eens kunnen beantwoorden? 😉


Snap dat het gek is qua afronding. Dit is voortgekomen vanuit Telfort.

 

foto toegevoegd vanuit mijn app waarin je ziet wat ik aan GB’s heb deze maand. Plus een factuur van de maand ervoor waarin ik alle GB’s verbruikt heb. Dit was dus 46 (en een beetje). 46,5 ofzo.. Volgens mij is het nooit 50 rond geweest. Maar weet niet meer of het nu 46 of 47 ofzo was. In ieder geval geen 23.


Ik zie "10000" staan. 10 GB dus. U heeft waarschijnlijk dubbele data? Dat betekent dus dat u elke maand 20 GB krijgt. Bij Telfort abonnementen neem je ongebruikte data mee naar de volgende maand. Dit gedurende maximaal 3 maanden dacht ik. Dus als u nooit data zou gebruiken, dan zou u een bundel kunnen hebben van 60 GB. U had vorige maand nogal veel gebruikt zodat er nog maar 3,6 GB over was. Met 20 GB van de nieuwe maand komt u zo op 23,6 GB. 


Er is 46.5 Gb gebruikt, dan zou er als er de maximale tegoed was meegenomen, is namelijk 2 maanden plus lopende maand 60 Gb hebben gestaan, dan zou er 13.5 mee kunnen, iets meer opgemaakt in de vorige maanden kan het prima kloppen dat er zo'n grote hap uit is gehaald.

 

@LaurensZalm Bij TFT abbo's moet je je niet teveel verbazen met de GB aantallen, Telfort deed wel eens een beetje cadeau voor trouwe klanten, had je bijvoorbeeld 5 Gb kreeg je er zolang het abbo liep 1 of 2 Gb bij en dan kom je uiteindelijk ook met verdubbelen op rare aantallen.


Er is 46.5 Gb gebruikt, dan zou er als er de maximale tegoed was meegenomen, is namelijk 2 maanden plus lopende maand 60 Gb hebben gestaan, dan zou er 13.5 mee kunnen, iets meer opgemaakt in de vorige maanden kan het prima kloppen dat er zo'n grote hap uit is gehaald.

 

@LaurensZalmBij TFT abbo's moet je je niet teveel verbazen met de GB aantallen, Telfort deed wel eens een beetje cadeau voor trouwe klanten, had je bijvoorbeeld 5 Gb kreeg je er zolang het abbo liep 1 of 2 Gb bij en dan kom je uiteindelijk ook met verdubbelen op rare aantallen.

Ja en daarbij dan het meenemen van ongebruikte wat bij KPN niet is.

Dus als er is overgegaan naar KPN neem je geen ongebruikte data meer mee etc.


Bedankt allen.