Skip to main content

Ik ben nu in het buitenland (Vietnam) en krijg een smsje(zie hieronder). Dit terwijl ik altijd mijn mobiele data uit heb staan in het buitenland. En altijd pas ben gaan internetten als ik ben verbonden met een wifi. Dit kan toch niet kloppen? 

Beste klant, u hebt 100% van uw limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU gebruikt. We hebben ter bescherming uw internet buiten de EU afgesloten tot het eind van deze factuurperiode. Wilt u doorgaan met internet, SMS dan "JA" naar 1330. Als u doorgaat met internet betaalt u het standaard buitenbundel tarief voor data van het land waar u bent. Bevindt u zich in een vliegtuig of op zee, dan kunnen deze kosten zeer hoog oplopen. Kijk op kpn.com/dataroaming voor meer info. Groet, KPN

 

Welkom op het forum van KPN @Hanneke87 

Ik kan hieruit alleen maar concluderen, dat er ergens tijden je reis of landing in Vietnam contact is geweest met een maritiem netwerk (in het vliegtuig) of een mobiel netwerk net na landing in Vietnam, aangezien je anders deze sms niet zou hebben ontvangen.

Heb je wel gecontroleerd of mobiele data én roaming wel goed uitstonden voordat je vertrok?

Mochten deze toch per ongeluk hebben aangestaan, dan zal je smartphone altijd contact gaan zoeken met een beschikbaar netwerk, en dus data gaan gebruiken.

Dus check dat even in je smartphone!