Skip to main content

Goedemiddag , mijn mob.tel.vraagt naar de pukcode , en de medewerker aan de telefoon vraagt naar een nr op de simkaart????  . de betaling gaat automatisch en heb geen gegevens meer.

kunt u mij helpen ?


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijke topic]

Hallo @W.N.A.Kops 

 

Heb je jouw mobiele abonnement gekoppeld aan je KPN-ID?

Zo ja dan kan je hier ook je pukcode opvragen: https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode.htm

Je moet wel even op het grijze vlak klikken om de code zichtbaar te maken.

 

Anders zit er niets anders op dan je simkaart even uit je telefoon te halen om dat nummer te lezen waar de medewerker om gevraagd heeft.


Simkaartnummer via menu mobiel":

Android:

  1. Open de Google Play-app en download 'SIM Card' (gratis)
  2. Open de applicatie en ga naar het tabblad 'Information'.
  3. Het nummer van je SIM-kaart wordt weergegeven onder 'Sim Card serial number (ICCID)'

iPhone / iOS

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Algemeen';
  3. Ga naar 'Info';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'ICCID'

Hoi @W.N.A.Kops, welkom op het forum. Het simkaartnummer is inderdaad een van de controles die we doen als het om een pukcode gaat. Heb je 'm kunnen vinden met de tip van GeSp en heb je het toestel weer in gebruik kunnen nemen?

Op de plek die Peter noemt is het simkaartnummer ook te vinden, maar daar zal je waarschijnlijk niet bij kunnen komen als het toestel al om de pukcode vraagt.


Simkaartnummer via menu mobiel":

Android:

  1. Open de Google Play-app en download 'SIM Card' (gratis)
  2. Open de applicatie en ga naar het tabblad 'Information'.
  3. Het nummer van je SIM-kaart wordt weergegeven onder 'Sim Card serial number (ICCID)'

iPhone / iOS

  1. Open de instellingen-app;
  2. Ga naar 'Algemeen';
  3. Ga naar 'Info';
  4. Het simkaartnummer staat vermeld als 'ICCID'


Nooit getest maar leek mij ook dat je dat niet kan opvragen als je simkaart geblokkeerd is.

Lijkt mij dat dit zonder pincode in te voeren ook niet uitleesbaar zou moeten zijn, anders schort er toch iets aan de veiligheid van simkaarten.

Als ik de reviews van de android app lees werkt die niet meer voor android 10 en 11 en dat geldt ook voor een andere app die het zou moeten kunnen uitlezen.