Skip to main content

Ik ben 28 december overgestapt naar een andere provider, maar nu is mijn telefoonnummer nog steeds niet vrijgegeven door KPN.

Ik kan daardoor mijn nieuwe simkaart niet activeren. 

Wat nu? 

Hoi @10ekeGroen 
Is je contract bij de KPN misschien nog niet afgelopen?
Heb je misschien een betaalachterstand?
Dat zou dus een reden kunnen zijn.
Om je vraag te kunnen beantwoorden zet dan even je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

 


Als je nummer niet is overgezet, neem aan naar nieuwe provider dan heb je ook nog geen bericht gehad dat je nummer in gebruik is bij de nieuwe provider en moet je bij hun vragen wat het probleem is.

Kan zomaar zijn dat het is opgeschoven, iets met feest en weekend dagen waarmee dat vaker gebeurt.

En heb je bij je nieuwe provider aangegeven dat er gebruik moest worden gemaakt van de overstapservice?


 

 


Wou je nog wat zeggen @10ekeGroen ?


Hi @10ekeGroen, dank je wel voor jouw bericht. Op het moment dat je een aanvraag indient bij een andere provider en hierbij aangeeft dat je gebruik maakt van nummerbehoud, dan krijgen wij het verzoek om het nummer vrij te geven. Hierbij wordt gecontroleerd of het nummer contract vrij is op dat moment en er wordt een maand opzegtermijn gehanteerd. Als dit allemaal in orde is, dan krijgen wij op de dag waarop het nummer wordt overgenomen een seintje van de betreffende provider als zij klaar zijn voor de overname. Het nummer gaat dan automatisch over naar de nieuwe provider. Dit merk je doordat je met jouw KPN SIM-kaart geen bereik meer hebt, je kunt dan de SIM-kaart van de nieuwe provider gebruiken. 

Kun je inmiddels wel gebruik maken van de diensten van de nieuwe provider? Mocht dat nog niet het geval zijn, dan kun je het beste contact opnemen met de nieuwe provider om na te gaan wat de stand van zaken is. Als ik nog iets voor je kan betekenen, trek gerust aan de bel. Ik help je graag verder! 


Hoi Rob

 

Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. 

Ze zeggen dat het echt aan Kpn ligt. 

 

 

Beste Tineke Groen,


Naar aanleiding van eerder contact ontvang je dit bericht.

Het probleem dat je nummer nog niet is aangesloten bij Youfone wordt nog steeds onderzocht door onze netwerkbeheerder KPN.

Zodra er een terugkoppeling komt zullen wij je daarvan op de hoogte houden.

Excuses voor het ongemak.

-507886273618233926

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 20.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9 222. Zaterdag zijn wij tussen 09:00 - 13:00 uur bereikbaar via de chatfunctie op onze website.

 

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tineke

 

image

 

Youfone Nederland BV 
www.youfone.nl

 

CONFIDENTIALITY AND DISCLAIMER This communication is privileged and confidential, and is directed to and for the use of the addressee only. If this message reaches any person other than the intended recipient, we request such person to preserve its confidentiality, not read, Reproduce copy, disseminate or in any manner distribute it. We further request such recipient to notify us immediately by email that such message has been received and delete the original message. Please note that we reserve the right to monitor all email communications through our network. Youfone Nederland BV

198296:350941

 


Ah, ik zie dat er al een onderzoek loopt, dat Youfone aangeeft dat het probleem wordt onderzocht door ‘onze netwerkbeheerder KPN’ houdt iets anders in dat dat het mis gaat bij ‘ KPN de mobiele provider’ waar je nu contact mee hebt. Meerdere providers maken gebruik van het netwerk van KPN, KPN de mobiele provider is daar 1 van, net als Youfone. 

Ik kan uiteraard voor je nakijken of het nummer al bij ons weg is, als dat het geval is kan ik als medewerker van KPN de mobiele provider helemaal niets meer voor je doen omdat je geen klant meer bij ons bent en je nummer al helemaal los staat van ons. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:


Dank je wel, ik heb mijn profiel ingevuld. 

 


Bedankt!

Ik zie dat je nummer op 29-12-2020 om 08:45:34 bij ons weg is gegaan. Je zal rond dat tijdstip ook een sms hebben ontvangen (nog op je KPN simkaart) dat je nummer niet meer actief is bij KPN en dat je de simkaart van je nieuwe provider kunt gebruiken vanaf dat moment. Je abonnement is vanaf dat moment opgeheven aan onze kant en wij hebben geen beschikking meer over je nummer. Wat er nu mis gaat, is dus niet iets dat wij op kunnen lossen. Ik hoop dat Youfone er in samenwerking met de KPN netwerk partij, snel uit gaat komen waar het misgaat hier!


Ik heb ook geen sms gekregen van KPN. 


Hmm, kan zijn dat die pas wordt verzonden als de overzetting helemaal af is gerond en dat je hem nu niet ontvangen hebt omdat dit klaarblijkelijk nog niet het geval is. Ik hoop hoe dan ook dat je snel weer iets hoort van Youfone!


Bedankt Maja, ik hoop het ook.