Skip to main content
Beantwoord

Mijn simkaart is geblokkeerd in het buitenland, hoe kan ik die deblokkeren?

• 22 februari 2025
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik zit in het buitenland en mijn sim is geblokkeerd (raar maar waar). Ik heb geprobeerd via Mijn kpn de pukcode op te vragen maar dat lukt niet met 2 staps verificatie als er een sms naar je geblokkeerde telefoon wordt gestuurd.

Mij terugbellen via een ander buitenlands nummer (van mijn eigen bedrijf) lukt niet omdat ik mandatory een Nederlands nummer moet hebben.

Voor mij is het essentieel ivm mantelzorg te organiseren om ZSM weer mijn telefoon in geblokkeerd te krijgen en nee ik heb mijn kaart van KPN met de simcode niet mee....

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Luuk0318. Welkom op de community! Ik begrijp dat dit een ontzettend vervelende situatie voor je is, vooral omdat je je telefoon zo dringend nodig hebt. Heb je al contact kunnen opnemen met onze klantenservice? Ze kunnen je na een juiste verificatie verder helpen om je simkaart weer werkend te krijgen.

Je kunt onze klantenservice ook bereiken via Facebook of X, mocht dat voor jou handiger zijn. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Bekijk origineel

6 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3494 reacties
  • 22 februari 2025
Luuk0318 schreef:

Ik zit in het buitenland en mijn sim is geblokkeerd (raar maar waar). Ik heb geprobeerd via Mijn kpn de pukcode op te vragen maar dat lukt niet met 2 staps verificatie als er een sms naar je geblokkeerde telefoon wordt gestuurd.

Via MijnKPN App kan je de PUK code meteen zien.

Luuk0318 schreef:

Mij terugbellen via een ander buitenlands nummer (van mijn eigen bedrijf) lukt niet omdat ik mandatory een Nederlands nummer moet hebben.

Vanuit buitenland moet je de nummer +31 6 1200 1200 bellen

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 februari 2025

Dank voor het antwoord maar is er een manier anders dan een voicecall bijvoorbeeld met WhatsApp te knellen aangezien de roaming kosten in dit land erg hoog zijn en ik via data verbinding dus wel makkelijker kan (video) bellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 februari 2025

Klantenservice zegt wachttijd tussen 3-5 minuten en na 10 minuten nog geholpen en dus door mijn aangekochte beltegoed heen.... Waardeloos! Dus nu maar weer extra beltegoed kopen en hopen dat KPN wel de juiste tijdsindicatie geeft. Dit maakt het overwegen echt wel waard om over te stappen, geen chat functionaliteit, geen keuze om een verificatie code naar je kpn mailadres te laten sturen wat een droefenis in deze huidige tijdsgeest. Ik verwacht toch echt zsm een reactie hoewel ik hier ook niet meer op reken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3494 reacties
  • 22 februari 2025

​@Luuk0318 Je kan via Facebook of X (Twitter) met KPN contact opnemen en eventueel naar WA-nummer vragen, maar ik denk niet dat een medewerker zijn WA-nummer zou geven. Je kan toch vanaf jouw vaste aansluiting bellen naar de mobiele klantenservice nummer, het kost waarschijnlijk veel minder, en je kan ook andere mogelijkheden gebruiken, b.v. VoIP diensten of Call by Call. Waar ben je in buitenland?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 22 februari 2025

Dank voor je reactie, helaas kan ik hier weinig concreets mee.

Ik ben reizende in diverse landen. Dus de vaste aansluiting is niet zo gemakkelijk.

Via Facebook zal geen enkele medewerker hopelijk haar of zijn prive WA geven. 

Het gaat mij vooral dat met de huidige methodieken je eenvoudig een bedrijfs account op WA Signal of wat dan ook kan organiseren, of je nav de chatbot wordt doorverbonden met een medewerker. Via de diverse apps kun je zeker verifiëren dat je met diegene spreekt 

Datzelfde geldt voor het aangeven van wachttijden, alles is meetbaar, waarom dan niet iemand terugbellen als de aangegeven wachttijd niet gehaald wordt. Je mag als consument toch wel meer verwachten alleen maar je geld afdragen en eigenlijk met een kluitje in het riet te worden weggestuurd. Als ik dit  bij klanten zou doen  is het snel klaar... Iets dat riekt naar machtspositie en dat is niet oke.

Oftewel ik ga beltegoed kopen of maar via een hotel bellen want ik heb niet de illusie dat @KPN  meeleest if meedenkt (helaas).

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16428 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Hoi ​@Luuk0318. Welkom op de community! Ik begrijp dat dit een ontzettend vervelende situatie voor je is, vooral omdat je je telefoon zo dringend nodig hebt. Heb je al contact kunnen opnemen met onze klantenservice? Ze kunnen je na een juiste verificatie verder helpen om je simkaart weer werkend te krijgen.

Je kunt onze klantenservice ook bereiken via Facebook of X, mocht dat voor jou handiger zijn. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Reageer