Skip to main content

Sinds vanmorgen heb ik het probleem dat mijn internet weg valt na ongeveer 100 - 150mb verbruik. Als ik het mobiel internet uit en aan zet blijf ik een kruisje houden bij 4G, pas als ik mijn telefoon volledig opnieuw opstart kan ik weer 100 tot 150mb verbruiken tot het probleem zich weer voordoet. Ik heb mijn telefoon gefactory reset (CAT S61), de APN verwijderd en opnieuw toegevoegd en de simkaart geprobeerd in een andere telefoon (samsung G6) maar het probleem blijft hetzelfde.

Vanmorgen heb ik voor het eerst een app gebruikt om automatisch met 1minuut intervallen 120 “NL2000 aan” smsjes te sturen omdat ik voor mijn werk een bestand van 200gb moest downloaden. Ik heb KPN 2maal gebeld en deze vertelden mij dat dit niet het probleem kan zijn en er geen blokkades zijn voor zover ze kunnen zien, er is een ticket aangemaakt en ik hoor binnen enkele werkdagen terug.. Het vervelende is dat ik nu niet kan werken omdat ik afhankelijk ben van mijn mobiele internet. Ik hoop dat het probleem hier misschien bekend is of dat jullie meer kunnen zien wat er aan de hand is.. Het is mijn verantwoordelijkheid om dit voor mijn werk zo snel mogelijk op te lossen vandaar dat ik naast een ticket het hier ook nog eens probeer.

Vanmorgen om 0600 werkte t weer. Ik denk toch dat er iets van een blokkade was vanwege het gebruik van die app om 120smsjes te sturen met intervallen van 1minuut. Misschien probeer ik het nog eens met 5minuten xD


Dit is ook niet een normaal gebruik van het mobiele internet. Je bent beter af met een abonnement met onbeperkte data!