Skip to main content

Hallo KPN, 

zojuist werd ik voor de derde keer in 3 dagen gebeld door iemand die beweerde dat ik hen had gebeld. In mijn geschiedenis kan ik zien dat dat niet zo is geweest. Op internet vind ik de term spoofing. Gelijk ook in MijnKPN app gekeken naar de kosten van november, maar die zijn nog niet te zien. Wat me wel gelijk op viel is dat er vandaag een sms buiten de bundel naar het buitenland is gestuurd (het is immers 1 december dus dat moet dan vandaag zijn gebeurd) en ook dat heb ik niet gedaan. Nu zie ik ook dat er op 21 oktober gesmst in naar GBR, ook dat kan ik niet geweest zijn.

Wat is hier aan de hand? Ik begin me nogal zorgen te maken over de rekening van november.

Met vriendelijke groet PriKK

Hi @PrikK en welkom op het forum!

Goed dat je hebt gevonden wat spoofing is. 🙂 Wel jammer dat je er last van hebt. 

Weet wel, als iemand je nummer spooft dan maskeert diegene alleen zijn of haar nummer als een ander nummer. De kosten e.d. zijn nog steeds voor de persoon zelf, niet voor het nummer dat ze ‘nadoen’. 
Je zou hier dus geen kosten van moeten hebben en de SMS berichten waar kosten voor zijn moeten dus wel via jouw aansluiting verstuurd zijn. 

Is er niet toevallig iemand waar je normaal naar SMS’t die nu in het buitenland is? Op je factuur staan op de laatste pagina ook het exacte verbruik en de kosten hiervoor. Leg deze naast je verstuurde berichten en hopelijk komt het dan wel overeen. 
Zo niet, laat het hier gerust weten!


Aaah ik had een bericht gestuurd naar Vattenfall waar ze bleven (je kent het wel, ze zouden tussen 12-14 komen, slimme meter plaatsen). Ik had dat sms’je gereply’d op hun afspraak sms-je. Blijkbaar sturen die dat van een call centrum in het buitenland. Mysterie opgelost.

 


Aaahh gelukkig! Fijn dat het te achterhalen was. 😄

Goed voor mij om te weten ook, ik zit ook bij Vattenfall. 🙃 Niet op SMS berichten reageren dus. 
Dank voor het terugkoppelen!