Skip to main content

Vandaag ben ik 2 keer gebeld door mensen die zeiden een gemist gesprek te hebben van mij. Ook stond mijn bedrijfsnaam in het display van de mensen. Tevens was er een ingesproken bericht die gegevens (BSN-nummer) probeerden te ontfutselen omdat er een search-warrant (opsporingsbevel) uitstond.
Ik heb uiteraard niet gebeld naar deze mensen.

Wel KPN gebeld maar die zeiden er niks aan te kunnen doen.

De politie gebeld. Deze zeiden dat de provider (KPN) uit moest zoeken waar dit vandaan komt. Van het kastje naar de muur dus. Er was nog geen benadeelde dus aangifte doen kan niet.
Mijn mening is dat mijn bedrijfsnaam bezoedelt wordt en dat dit zeker wel een misdrijf is.

Iemand ervaringen hiermee? Hetgeen wat ik lees is dat niemand hier wat aan kan doen en dat je dus gewoon pech hebt.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

https://www.kpn.com/beleef/blog/spoofing.htm

U kunt er weinig aan doen en over een tijdje stopt het hopelijk vanzelf. Mocht je een nieuw nummer willen nemen als de overlast niet stopt, realiseer je dat je direct geen toegang meer hebt tot je oude nummer. Dus bij twee staps verificatie gaat het lastig worden als je geen herstelcode hebt.


Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem! Vandaag door een onbekende man gebeld die dit al drie weken had. Ik ben vandaag door 2 onbekende nummers gebeld,  waarvan ik 1 keer opnam en een bandje hoorde. Vervolgens werd ik een uur daarna door deze man gebeld, die vertelde door mij gebeld te zijn. Is het bekend hoe lang ik hier last van kan hebben?