Skip to main content

Hoi, ik zit al jaren bij KPN nu heb ik mijn abonnement voor een keer anders afgesloten en word er in eens 8000 mbs van mijn internet achter over gedrukt.ik krijg van KPN te horen ja op een ongunstige datum afgesloten mijn abonnement was al afgelopen en betaal wel gewoon voor 20000.wist niet dat jullie met klanten zo om gingen na bijna 20 jaar klant!!!

Misschien abonnement 24 maanden aflopen en dan maar kijken naar wat nieuws en ook voor in huis.😡😡😡

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Annie4891, welkom op het KPN forum! Leuk dat je jouw abonnement bij KPN hebt vernieuwd! :green_heart: Bedankt voor jouw vertrouwen.

Ik begrijp dat je alleen een vraag over de MB's hebt. Je hebt namelijk maar 12 GB gekregen, terwijl je een abonnement voor 20 GB hebt afgesloten. Geen zorgen, we hebben deze MB's niet zomaar achterover gedrukt, zoals jij het zegt. Bij een verlenging (en ook bij een nieuw abonnement) krijg je MB's naar rato voor de resterende factuurperiode. Ik zal het met een voorbeeld uitleggen.

Stel jouw factuurperiode loopt van de eerste tot de laatste dag van de maand (dus bijvoorbeeld 1 tot 31 juli) en je verlengt jouw abonnement halverwege de maand juli (zeg 15 juli). Je krijgt van ons dan MB's voor de periode van 15 tot en met 31 juli, dus de helft van wat je normaal zou krijgen. Dat is zo'n 10 GB voor een halve maand. Geen zorgen, je betaalt deze maand (of factuurperiode eigenlijk) dan ook niet het hele maandbedrag. Je betaalt namelijk alleen voor de dagen dat je gebruik hebt kunnen maken van jouw abonnement. In dit voorbeeld betaal je dan alleen voor 15 tot en met 31 juli.

De eerste factuur na een verlenging ziet er ook altijd net even wat anders uit dan je van ons gewend bent, schrik daar dus ook niet van. Je zult in dit voorbeeld zien dat je:

  • de abonnementskosten van jouw oude abonnement over de periode van 15 tot en met 31 juli terug krijgt
  • de abonnementskosten van jouw nieuwe abonnement over de periode van 15 tot en met 31 juli achteraf betaalt
  • de abonnementskosten van jouw nieuwe abonnement voor de maand augustus vooraf betaalt

Dit is allemaal normaal, niets om je zorgen over te maken. Je krijgt waarvoor je betaalt en je betaalt alleen voor wat je krijgt.