Skip to main content

Ik heb een buiten EU bundel 100 aangeschaft, en netjes gewacht tot het ' bestelling is verwerkt SMS je ' is binnengekomen. Daarna heb ik een aantal keer gebeld naar Nederland.

Nu krijg ik opeens melding dat ik extra kostenĀ heb gemaakt ter waarde vanĀ 12 minuten. Ik zit helemaal nog niet aan de 100 minuten. Help?

Ā 

Ā 

Hi @Feijg! Zo te lezen heb je alles precies gedaan zoals het moest. Vooral dan is het raar dat je toch kosten krijgt.

Ik denk dat het in dit geval verstandig is even in onze systemen te kijken hoe dit komt.

Wil je om die reden je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?


HoiĀ @Bram_Ā , er waren recent al twee andere gevallen inĀ CuraƧauĀ enĀ CanadaĀ waar ook buitenbundel kostenĀ ontstonden, ondanks een bevestigings sms. Daar speelde het tijdverschil met NL de hoofdrol. Het lijkt fout te gaan bij landen waar het vroeger is dan in Nederland.


HiĀ @Feijg! Zo te lezen heb je alles precies gedaan zoals het moest. Vooral dan is het raar dat je toch kosten krijgt.

Ik denk dat het in dit geval verstandig is even in onze systemen te kijken hoe dit komt.

Wil je om die reden je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

ingevuld


@FeijgĀ ik heb voor je gekeken. Volgens onze systemen is de bundel aangezet op 18 augustus om 21:02. De belkosten zijn gemaakt op 18 augustus om 14:04. Dit komt overeen met het tijdverschil tussen Nederland en het land waar je op dat moment was.

Het lijkt er dan ook sterk op dat @RBxxĀ gelijk heeft.

Wat ik je nog wil vragen is om hier screenshots te plaatsen. Eentje van de SMS waarin staat dat je de bundel kreeg. En eentje van de gemaakte oproep. Scherm daarbij alle persoonlijke informatie goed af. Wel wil ik je vragen de laatste 2 cijfers van het gebelde nummer zichtbaar te laten.

Met die gegevens kan ik terugkoppeling doen. Daardoor kan herhaling voorkomen worden in de toekomst.Ā 

Laat het hier even weten als je de screenshots geplaatst hebt.Ā 


ok


@FeijgĀ zou je de screenshots nog willen plaatsen? Dan kan ik het bedrag voor je vergoeden!Ā šŸ™‚


Ā 


TIP. Als de ontvanger (ook) Whatsapp heeft kan je mogelijk, en zeker buiten de EU, beter met Whatsapp bellen. Een audiogesprek kost niet zoveel data en is via een wifi verbinding zelfs gratis.

Een videogesprek zou ik via mobiele data met een buiten-EU bundel niet aanraden.

Moet je wel in het geldigheidsmoment van de bundel zitten natuurlijk...


Goeie tipĀ @PeterG!Ā 

@FeijgĀ ik heb de vergoeding gedaan. Wel zie ik dat het samenloopt met het aanmaken van de meest recente factuur. De kosten waren inderdaad het gevolg van het systeem die geen rekening hield met met het tijdverschil tussen de locaties.Ā 

Het kan daardoor zijn dat de vergoeding pas op de factuur van volgende maand staat. Om die reden heb ik een extra bevestiging per e-mail gestuurd dat de vergoeding is aangemaakt.Ā 

Excuses dat het allemaal wat langer heeft geduurd. En dat de kostenĀ Ć¼berhaupt gemaakt zijn. Hiermee moet het in ieder geval zijn opgelost.Ā