Skip to main content
Antwoord

Misleidende informatie levertijd iPhone 17 Pro Max?

• October 22, 2025
  • 8 reacties
  • 192 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 16 september 2025 heb ik een iPhone 17 Pro Max (Zilver, 251 GB) besteld. Op 21 oktober zag ik op jullie website dat het toestel leverbaar zou zijn, maar ik ontving tegelijkertijd een e-mail waarin stond dat mijn bestelling nog steeds niet leverbaar is.

Daarop heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker gaf aan dat ze iets moest uitzoeken en zette mij vervolgens ruim vijftien minuten in de wacht. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat de levertijd nog steeds drie tot vier weken bedraagt.

Wat mij verbaast, is dat de informatie op de website totaal niet overeenkomt met wat de klantenservice communiceert. Volgens de site zijn alle bestellingen van vóór 19 september al geleverd, terwijl de medewerker aangaf dat ook deze bestellingen nog vertraging hebben. Dit is misleidend en zorgt voor onduidelijkheid.

Daarnaast kreeg ik te horen dat er geen enkele vorm van compensatie mogelijk is, noch een alternatief toestel zonder opnieuw achteraan te sluiten, noch een financiële tegemoetkoming. Ook mijn jarenlange klantrelatie bij KPN leek hierbij geen enkele rol te spelen.

Kunnen jullie uitleggen hoe deze tegenstrijdige informatie kan ontstaan, wat de daadwerkelijke status van mijn bestelling is en op welke manier KPN dit voor bestaande klanten wil oplossen? Om welke reden kiezen jullie er voor om klanten te laten denken dat de toestellen leverbaar zijn, terwijl deze nog weken aan levertijd nodig hebben?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@S. Menni. Welkom op het forum en bedankt dat je je verhaal deelt. Ik snap goed dat dit vervelend en verwarrend is. Ik heb zelf even gekeken. De verwachte levertijd van je iPhone 17 Pro Max is nu ongeveer 2 à 3 weken. Dat is iets korter dan wat de klantenservice zei, maar ik begrijp dat het wachten vervelend is.

Dat de website en klantenservice verschillende informatie geven, kan gebeuren omdat voorraad en bestelstatus soms niet tegelijk worden bijgewerkt. De status van de mobiele bestelling is te vinden op Mijn bestelling

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Ik heb zojuist gesproken met iemand van de klantenservice, en de informatie op de website is niet betrouwbaar. Ik heb de iPhone 17 Pro Max zilver (251GB) besteld op 16-09-2025. Gisteren werd de informatie aangepast en volgens het tabel zou de Pro Max vóór 19-09-2025 leverbaar zijn. Toch kreeg ik een mail dat hij nog steeds niet leverbaar was. Even gaan bellen om wat meer informatie te krijgen, en heb net te horen gekregen dat de levertijd nog eens 3 tot 4 weken is. Het klopt dus niet wat er wordt gecommuniceerd! Hij is dus NIET leverbaar. En dit geldt in elk geval voor alle iPhone Pro Max-toestellen waarbij nu ‘Leverbaar’ staat. Misinformatie, dus. Wat is de reden hiervan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Er wordt nu bij alle Pro Max-modellen aangegeven dat deze leverbaar zijn, maar ik heb zojuist van een dame van de klantenservice te horen gekregen dat het alsnog weken gaat duren. De informatie op de website klopt dus niet. Heb het toestel op 16-09-2025 besteld.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Bij de iPhone 17 Pro Max (in mijn geval de zilveren iPhone met 251GB) wordt nu aangegeven dat wanneer je hem vóór 19-09-2025 hebt besteld hij “leverbaar” is. Ik heb hem op 16-09-2025 besteld. Niets is minder waar, want ik heb zojuist van de klantenservice vernomen dat dit nog drie à vier weken kan duren. De informatie op de website klopt niet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Inmiddels staat er op de pagina met nieuws over de levertijden bij álle toestellen die vóór 19-09-2025 zijn besteld leverbaar zijn. Deze informatie klopt niet. Iemand van de klantenservice gesproken en die gaf bijvoorbeeld bij mijn toestel dat het nog 3 tot 4 weken kan duren. Misleidende informatie. Wees dan eerlijk over de levertijd en geef gewoon aan wat het daadwerkelijk is. Nu staat er iets wat totaal niet klopt. Heb het toestel op 16-09-2025 besteld en kan dus nog 3 tot 4 weken wachten. Ik had nog over mijn hart kunnen strijken als dit gewoon eerlijk op de website had gestaan, maar daar hadden ze bij KPN (volgens de klantenservicemedewerker) geen invloed op. Vreemd verhaal.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb je reacties samengevoegd met je eigen topic ​@S. Menni, het is hier niet de bedoeling te crossposten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Dan hebben wij een andere definitie van “crossposten”. Ik reageer naar mijn inziens enkel op de berichten van anderen. Maar prima.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Als er nou wat beter werd gecommuniceerd tussen de partijen Apple, kpn en klant. Iets meer begrip voor ons hebben..  volgende keer een beperkt aantal mensen laten pre orderen. Ik krijg van niemand een duidelijk antwoord wanneer het toestel komt en waarom mijn bestel datum wel leverbaar staat maar vervolgens niet leveren.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Hoi ​@S. Menni. Welkom op het forum en bedankt dat je je verhaal deelt. Ik snap goed dat dit vervelend en verwarrend is. Ik heb zelf even gekeken. De verwachte levertijd van je iPhone 17 Pro Max is nu ongeveer 2 à 3 weken. Dat is iets korter dan wat de klantenservice zei, maar ik begrijp dat het wachten vervelend is.

Dat de website en klantenservice verschillende informatie geven, kan gebeuren omdat voorraad en bestelstatus soms niet tegelijk worden bijgewerkt. De status van de mobiele bestelling is te vinden op Mijn bestelling