Skip to main content

Om mijn mobiel is 4G internet traag.

Ik heb de volgende stappen ondernomen:
-  Mobiel helemaal uit en weer aan.
- Simm kaart opnieuw geplaatst.
- Simm kaart in een andere mobiel waar 4G geen probleem geeft.
Bij bovenstaande punten blijft de 4G traag.

Tevens heb ik een andere Simm kaart in mijn mobiel geplaatst en dan doet 4G wel goed.
Dus probleem ligt niet aan de mobiel.

Omdat mijn Sim kaart op verschillende telefoon apparaten het zelfde probleem geeft denk ik dat het aan de Simm kaart ligt.

Hoe kan ik mijn Simm kaart laten vervangen?

Hallo @alwiecom de snelste manier is even langs een lokale KPN winkel gaan, da ga je bellend e internettend de winkel uit.

Anders on-line bestellen via MijnKPN, dan heb je de kaart binnen een paar dagen in huis.

 


Hoi @alwiecom, zoals je het beschrijft lijkt het inderdaad aan de simkaart te liggen. Jan helpt je al op weg met de verschillende mogelijkheden om de sim te vervangen. Ik vermoed/hoop dat het inmiddels via een van beide wegen is gelukt om een nieuwe kaart aan te vragen.

Mocht het nog niet gelukt zijn, via deze link kan je de dichtstbijzijnde KPN Winkel vinden: vind een winkel bij jou in de buurt. Als je 'm toch liever online aanvraagt kan dat via deze pagina: Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen.


Dank jullie beide @JanD en @Jasper voor jullie advies.
Ik laat jullie weten hoe wanneer het opgelost is.


Is het gelukt om een nieuwe simkaart aan te vragen @alwiecom? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat 🙂


@Jasper 

Het is een beetje anders verlopen.
Wel positief. 🙂

Het probleem was dat de data bundel op was.
20GB in 14 dagen. Waar die gebleven zijn ben ik nog niet achter gekomen.
Normaal verbruik ligt onder de 10GB per maand. Ik zal wel iets vergeten zijn om af te sluiten wat de data verbruikt heeft.
Maar toch.

Ik maakte gebruik van een iPhone 6s. Waarvoor ik al opzoek was voor een vervanger.
De verkoper adviseerde om een onbeperkt abo. te nemen waarmee ik ook nog iets goedkoper uit was per maand.
Tevens maar overgestapt naar een iPhone 13.

Dus alles is opgelost.


Ah, dat de data op was verklaart het inderdaad. Doordat je de andere simkaart had getest had ik even niet aan die optie gedacht, maar het is logisch dat het dan trager wordt. Je kunt het verbruik ook altijd zelf controleren in MijnKPN, dan weet je waar je aan toe bent.

Dat er direct een nieuw abonnement is aangeboden met een nieuw toestel maakte het winkelbezoek helemaal compleet. Eind goed al goed 🙂

Mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.