Skip to main content

Hallo ik heb zelf een abonnement maar zo ook mijn twee kinderen. Nou is het abonnement van mijn dochter een los abonnement maar die van mijn zoon zit blijkbaar aan de mijne geplakt. Aangezien hij deze zelf betaald wil ik ze graag los hebben. Maar hoe doe ik dit? Klantenservice kegelt mij eruit en zeggen dat dit nummer niet bereikbaar is....

Hallo @Annaboerde , bedoel je dat de telefoon van jouw zoon op jouw naam staat en dat het abo op zijn naam moet komen te staan, dan dient er een contractwijziging plaats te vinden, zie onderstaande link:

 

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/mobiel/contract-overnemen.htm


Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel. Onze facturen zijn gebundeld en daardoor kan hij niet zijn eigen abonnement betalen. Hij is minderjarig dus kan nog niet zijn naam op het contract hebben


Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel. Onze facturen zijn gebundeld en daardoor kan hij niet zijn eigen abonnement betalen. Hij is minderjarig dus kan nog niet zijn naam op het contract hebben

Hallo @Annaboerde , tja, als hij nog minderjarig is zal de factuur toch op naam van een volwassene moeten blijven staan, want die is daar uiteindlijk verantwoordelijk voor, in financiële zin zelfs tot zijn 21e.

Dan blijft dus alleen de huidige situatie gelden, de factuur staat op moeders naam, zoon belt en betaalt de kosten braaf terug aan moeders totdat hij 18 is en kan er contractsovername plaatsvinden.

Is je dochter wèl 18+ dat zij een eigen factuur krijgt of staat die factuur wel op jouw naam maar wordt apart gefactureerd met een eigen klantnummer?

 

 

 

 


Nee dochter is zelfs nog jonger. Dat abonnement is ook op mijn naam alleen betaal ik dit abonnement los. En staat daar dus ook een ander banknummer onder. Maar dit slaagt niet bij mijn zoon. Het vervelende is dus dat de naam die al het verstuurde dus nu onder de naam van mijn zoon staat ipv die van mij. Zelfs mijn schoolmail gaat met zijn naam erboven de deur uit.


Hallo @Annaboerde , dan lijkt het me het verstandigste dat je me de bijbehorende facturen en een geldige legitimatie even naar een KPN-winkel gaat, zij kunnen dan e.e.a. direct voor je in orde maken.

Ik denk dat er via de telefoon naar KPN weinig van terecht komt of je moet het geduld hebben de reactie van een moderator af te wachten.

Zet dan wel even in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer/de mobiele nummers waar het omgaat en de contractnummers.

Succes.

 


Mail en mobiele abonnementen hebben niets met elkaar te maken. De naam die als afzender van mail gebruikt word kun je gewoon wijzigen in je email programma.Â