Skip to main content
Antwoord

Mobiel abonnement aanpassen na een maand lukt niet

• September 5, 2025
  • 8 reacties
  • 71 keer bekeken

Momenteel heb ik een unlimited Mobiel abonnement. Hierbij werd aangeven dat deze maandelijks aan te passen is, ook naar beneden. Het abonnement loopt al langer dan een maand, maar in Mijn KPN kan ik deze alsnog niet aanpassen. Wat is hiervoor de reden?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik heb t nog even opgezocht, je kunt je abonnement wijzigen na 31 dagen maar een wijziging gaat altijd in op de eerste dag van de volgende factuurperiode.

Dit houdt dus in dat deze dus op de eerste dag van de 3e maand ingaat. Dus enerzijds, ja je kunt het wel eerder doorgeven maar de eerste wijziging maar effectief gaat het pas in op de 1e dag van de 3e maand. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is

8 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Morgen ​@Jonathan1995 - Jonathan.

Ik raadt je aan om even een belafspraak te maken met de KS (klantenservice). Je wordt dan teruggebeld.

https://www.kpn.com/service/contact-opnemen

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 6, 2025

De eerste drie maanden kun je niet veranderen ​@Jonathan1995 
Uit het hoofd drie, maar het kan ook wel anders zijn, maar in elk geval niet direct al na je 1e maand.
Het beste wat je kunt doen is wat ​@Friesian je verteld, een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of zelf bellen met 0800 0402 

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Bedankt ​@huistijger  

Dat wist ik niet. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jonathan1995, welkom op onze community. Is het nog gelukt je abonnement te wijzigen of mijn collega's te pakken te krijgen? De drie maanden regel kan ik zo snel even niet vinden

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Hi ​@Thomas van KPN,

Na een belletje gaven ze inderdaad aan dat dit de eerste drie maanden niet kan. Ik vind dit wel gek, want dit kan ik echt nergens terugvinden in communicatie of voorwaarden. Weet iemand hoe / waar dit gecommuniceerd wordt naar klanten? Ik ben er vanuit gegaan dat dit iedere maand mogelijk is. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 10, 2025

Na die drie maanden kun je het per maand veranderen indien je dit wenst. ​@Jonathan1995 
Waar ik het weg heb? Geen idee meer, maar ik weet wel dat het de regel is., 

HeidiV
Topper
  • September 10, 2025

Als die 3 maanden het beleid / de regel zijn dan moet dat ook op de bestelpagina (en in de voorwaarden) vermeld worden, zoals het er nu staat mag je als klant verwachten dat je na 1 maand al mag aanpassen.

Bij Meer informatie → staat er ook niets over vermeld.
De Algemene voorwaarden en Mobiel Algemene voorwaarden bekeken, ik kan daarin niets vinden over pas mogen aanpassen na 3 maanden.

​@Jonathan1995 Je kan hier online een klacht indienen , die 3 maanden staan nergens vermeld dus je zou na 1 maand je abonnement moeten kunnen wijzigen.
KPN mag dat niet weigeren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Ik heb t nog even opgezocht, je kunt je abonnement wijzigen na 31 dagen maar een wijziging gaat altijd in op de eerste dag van de volgende factuurperiode.

Dit houdt dus in dat deze dus op de eerste dag van de 3e maand ingaat. Dus enerzijds, ja je kunt het wel eerder doorgeven maar de eerste wijziging maar effectief gaat het pas in op de 1e dag van de 3e maand. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is