Skip to main content

Beste KPN,

Op 3 december 2021 deed onze modem het niet meer en hebben wij gelijk met jullie klantenservice gebeld. Toen hebben wij vernomen dat de modem inderdaad kapot is en dat er een nieuwe verstuurd zou worden, maar gezien de aankomende feestdagen deze verzending enige tijd zou kunnen duren. Wij hebben toen aangegeven dat wij thuis werken waardoor een periode zonder internet zeer nadelig zou zijn. Jullie medewerker heeft toen aangegeven dat zij een sim-only simkaart kan opsturen met onbeperkt internet zodat wij die zouden kunnen gebruiken totdat wij de nieuwe modem ontvangen. Hieraan zouden geen kosten verbonden zitten. Ik heb dit toen expliciet nogmaals gevraagd en dit werd mij wederom zo verteld. 

Ik heb donderdag 13 januari j.l. telefonisch contact met jullie gezocht om aan te geven dat wij redelijk versteld staan dat, gezien de toezegging dat dit kosteloos zou zijn, er een bedrag van 26,50 is afgeschreven voor een simkaart (terwijl wij geen telefoonabonnement bij jullie hebben). De medewerker van de klantenservice heeft toen verteld dat zij in het systeem niets kan vinden over de gratis tijdelijke simkaart. Na een uiting van ongenoegen vanuit mijn kant heeft zij toen beloofd dat de desbetreffende medewerker met wie ik op 3 december heb gesproken mij zou contacteren. Dit is tot op heden niet gebeurd. 

Ik wil dat dit z.s.m. wordt opgelost omdat ik geen zin heb in een deurwaarder. Ik heb namelijk de incasso van 26,50 gestorneerd. Ook betreur ik het feit dat ik tot op heden niet door jullie ben gecontacteerd. Omdat ik merkte dat mijn verhaal in twijfel werd getrokken tijdens het vorige telefoongesprek met jullie, hieronder een aantal punten die mijn verhaal bekrachtigen:

  • Wij vernemen altijd dat telefoongesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Jullie zouden dus in staat moeten zijn om het telefoongesprek van 3 december 2021 terug te luisteren om te achterhalen wat er toen is besproken.
  • Jullie moeten kunnen zien dat naast de simkaart tevens een nieuwe modem naar is ons verstuurd op (of rond) 3 december 2021. Hieruit kan worden herleid dat die simkaart direct in verband staat met de nieuwe modem.
  • Jullie moeten kunnen zien dat wij de simkaart slechts hebben gebruikt voor een paar dagen totdat wij de nieuwe modem ontvingen. Wij hebben de kaart daarna niet meer gebruikt.

Dank alvast.


Sander

@Sander-V  Hoi Sander en van harte welkom op ons forum!

Dat is geen fijne situatie. Goed dat je het aankaart. Ik kan niet zeggen dat ik verrast ben door de reactie die je bij de klantenservice kreeg. Het is inderdaad niet gebruikelijk om gratis een simkaart met data toe te sturen bij storingen. Wat in sommige situaties wel gebeurt, is dat we bij een storing gratis extra (tijdelijke) data aan een bestaand mobiel abonnement toevoegen of als de verbinding helemaal niet werkt, wordt er soms een noodpakket verstuurd. Toch is dat wel wat er gebeurt is, maak ik op uit jouw verhaal. Heb je een aparte bevestiging ontvangen van de aanvraag van de simkaart? Zo ja, wat stond hier precies in? 

Ik kijk graag even met je mee naar de mogelijkheden. Vul je daarvoor jouw forumprofiel zo volledig mogelijk in? Voeg daarbij ook zoveel mogelijk informatie toe over de simkaart, zoals het simkaartnummer en ook klantnummer(als je die hebt) en het bijbehorende factuurnummer. Dan heb ik sneller de juiste informatie bij elkaar, alle informatie is welkom. Zorg er wel voor dat je persoonlijke gegevens in je profiel zet, omdat ze daar niet openbaar zichtbaar zijn.