Skip to main content

Door een verhuizing hebben wij ons kpn internet/vast bellen (mijn spijt) op moeten zeggen per 4 aug, in het "buiten gebied” waar wij komen te wonen was maar een paar Mb snelheid van KPN. Dus niet eens voldoende om tv tekijken.

 Ziggo heeft wel goede snelheid in het gebied, we zitten dus te denken om over te stappen naar Vodafone, maar de einddattum vh mobiel kpn contract loopt tot mrt 2024.

Toch de volle boete betalen voor het te vroeg opzeggen vh mobiel abonnement ?

groet Hans

Hallo @hhogendoorn inderdaad, als je nog binnen je contract zit en opzegt, dien je de nog niet-verstreken termijnen plus een boete in 1 keer af te rekenen met KPN.

Als jouw nieuwe adres als officieel buitengebied wordt erkend door KPN krijg je tevens de beschikking over een 4G-router die je aan het modem kunt koppelen en kun je wel snelheden tot 50Mbit/s halen i het gunstigste geval.

Als je je thuisabo opzegt hoef je je bestaande mobiele abo bij KPN niet op te zeggen, die 2 abo's staan los van elkaar en kun je eventueel je mobiele abo opzeggen als je contractvrij bent.

Zie onderstaand een link om te zien of je nieuwe adres officieel buitengebied is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8


Als het mobiel bereik gewoon goed is, dan zult u dat contract gewoon uit moeten zitten. Wat lijkt me ook niet zo'n probleem is toch? U loopt alleen wat combinatie voordelen mis. Dat is spijtig, maar voor KPN geen reden om het contract te ontbinden. 

U kunt het abonnement voortijdig opzeggen en dan de boete betalen. Maar dat houd feitelijk in dat u het resterende abonnementsgeld gewoon in 1 keer moet betalen. Ik denk niet dat da voordeliger is dan de combinatie voordelen die u krijgt bij Vodafone.


Hoi @hhogendoorn en bedankt voor je bericht :)

Gezien de situatie met de beperkte bandbreedte die we op je nieuwe adres kunnen leveren, snap ik dat je een overstap overweegt. Wat betreft het opzeggen van je mobiele KPN abonnement; ik kan eigenlijk niet anders dan me aansluiten bij @Nick83 en @JanD. Het combinatievoordeel dat je nu misloopt, weegt denk ik niet op tegen de kosten voor het afkopen van de resterende periode dat je contract nog loopt!


Hoi @hhogendoorn en bedankt voor je bericht :)

Gezien de situatie met de beperkte bandbreedte die we op je nieuwe adres kunnen leveren, snap ik dat je een overstap overweegt. Wat betreft het opzeggen van je mobiele KPN abonnement; ik kan eigenlijk niet anders dan me aansluiten bij @Nick83 en @JanD. Het combinatievoordeel dat je nu misloopt, weegt denk ik niet op tegen de kosten voor het afkopen van de resterende periode dat je contract nog loopt!

Het kost ruim 300 euro om eerder op te zeggen, zit er toch over te denken. Binnenshuis hebben totaal geen mobiel bereik, we moeten buiten gaan staan. Bellen mbv wifi gaat ook niet met een kpn mobiel op het Ziggo wifi netwerk.

groet Hans


Het kost ruim 300 euro om eerder op te zeggen, zit er toch over te denken. Binnenshuis hebben totaal geen mobiel bereik, we moeten buiten gaan staan. Bellen mbv wifi gaat ook niet met een kpn mobiel op het Ziggo wifi netwerk.

groet Hans

Hallo @hhogendoorn 
Waar staat dat? Ook als een KPN mobiel verbonden is met het Ziggo wifi netwerk, dan gaat “Bellen via wifi” prima. Ik heb jaren een Vodafone mobiel gehad en gebeld via wifi van KPN thuis internet.


Je hebt gelijk!


Je hebt gelijk!

Mooie meevaller :)